Gever Tulley, a Barkács Iskola alapítója. Eredeti szakmáját tekintve szoftvermérnök. Célja, hogy segítsen megtanulni a gyerekeknek építeni, problémákat megoldani, új anyagokat használni vagy a régieket új célokra alkalmazni. Emellett okleveles siklóernyő-oktató.
Már az előadása elején elmondja, hogy neki nincsenek gyerekei, úgyhogy bár „kölcsönveszi” a barátai gyerekeit, de azért a tanácsait fenntartással kell fogadni.
Gever Tulley nemcsak számítógépekkel foglalkozó tudós, de ő alapította az úgynevezett Barkács Iskolát is. Ez egy olyan nyári program, amely során megtanítják a gyerekeknek, hogy hogyan építhessék meg mindazt, amit elképzeltek. Gever Tulley elektromos eszközöket is ad a kisiskolások kezébe, szóval ha azon gondolkodsz, hogy elküldöd a gyereked a Barkács Suliba, horzsolásokkal, vágásokkal és véresen mennek majd haza.
Olyan világban élünk, ahol mindent egyre szigorúbb gyermekbiztonsági szabályoknak vetnek alá, amelyeknek úgy tűnik, hogy nincs határa.
Fulladásveszély-jelzést teszünk minden műanyagra, amit az Egyesült Államokban állítanak elő, vagy amit az Egyesült Államokban adnak el. Figyelmeztetést teszünk a kávéspohárra, hogy a tartalma talán forró lehet. És azt hisszük, hogy akármi, ami élesebb, mint egy golflabda, túl éles egy 10 éven aluli gyermeknek.
De hol a vége ennek?
Ha minden sarkot lekerekítünk és elrakunk minden éles tárgyat a világ minden egyes szegletében, akkor az első alkalommal, amikor a gyerekek kapcsolatba kerülnek valamivel, ami éles vagy nem köralakú műanyagból van, megsebzik majd magukat vele.
Gever Tulley szerint ahogy az általunk biztonsági zónának nevezett határok egyre szűkebbé válnak, megfosztjuk gyermekeinket az olyan értékes lehetőségektől, melyekből megtanulhatnák, hogy hogyan viszonyuljanak a körülöttük lévő világhoz. És minden erőfeszítésünk és figyelmünk ellenére a gyerekek mindig ki fogják találni, hogy hogyan csinálhatják a lehető legveszélyesebb dolgot, amit csak lehet legyenek bármilyen környezetben is.
A provokatív cím ellenére ez a bemutató valójában a biztonságról szól és néhány egyszerű dologról, amit azért tehetünk, hogy a gyerekünket kreatívnak, magabiztosnak, és a környezetét ismerőnek nevelhessük fel.
Öt veszélyes dolog:
Játék a tűzzel. Megtanulni kezelni a természet egyik legnagyobb erejét az egyik kulcspillanat egy gyermek személyes történelmében. Ezeket a titkokat csak azok fedezhetik fel, akik megkapják a lehetőséget, hogy játszanak vele. Az egyik legnagyobb dolog, amit valaha mi emberek felfedeztünk: a tűz.
„Hagyjátok őket játszani a saját szabályaik szerint, és bízzatok benne, hogy olyan dolgokat fognak tanulni, melyeket a „Dóra, a felfedező" nevű műsorból soha.”
Saját zsebkés. Az első zsebkésünk olyan, mint az első univerzális szerszám. Lehet spatula, feszítő nyél, csavarhúzó, és van éle is és nem utolsósorban hatalmassá tesz. Számos kultúrában, amint a gyerek eléri a totyogó kort, már kést kap. Fontos, hogy fektessünk le néhány nagyon egyszerű szabályt: Mindig a testedtől elfelé vágj! Tartsd az élét élesen! És igen, meg fogják vágni magukat. De tudjuk, ők fiatalok. Gyorsan gyógyulnak.
A Lándzsa dobás és a célzás-alapú gyakorlatok fejlesztik a gyerekek figyelmét és koncentrációs képességeit.
A szétszedett berendezések egy totálisan érdekes világot tárnak fel a gyerekek számára.
Ha a többi „megszegendő szabályra” is kíváncsiak vagytok, akkor szeretettel ajánljuk Gever Tulley megosztó előadását.