Ramsey Musallam középiskolai kémiatanárként oktat a multimédia és az új technológia segítségével. Musallam a hallgatói kérdések által vezérelt tanulási környezetek tervezésének hangos szószólója, és a technológiát stratégiai partnerként használja fel a munkája során. Blogja a Circles of Learning, ahol reflektál saját tanítási gyakorlatára, és tanácsokkal és példákkal szolgál oktatótársai és hallgatói számára.
Ramsey Musallam arra tanítja a tanítványait, hogy a kémia nemcsak robbanásokból áll, hanem a kémia mindenhol ott van. Azt vallja, hogyha van merszünk összezavarni és meghökkenteni a diákjainkat, és igazi kérdéseket kiváltani, akkor mi tanárok ezen kérdésekkel információhoz jutunk.
Szóval, félretéve a 21. századi értelmetlen szaknyelvi halandzsát, az igazság az, hogy már 13 éve tanítok, és egy életveszélyes helyzet kellett ahhoz, hogy kizökkenjek 10 évnyi ál-tanításból, és ennek segítségével rádöbbenjek, hogy a diákok kérdései a csírái minden valódi tanulásnak, nem pedig egy írott tanterv.
Ramsey Musallam története, hogy 2010 májusában, 35 évesen, egy kétéves gyerekkel és egy másodikkal, aki épp úton volt, ütőértágulatot diagnosztizáltak nála, ami aztán nyitott szívműtéthez vezetett. Ramsey mégis megnyugodott, amikor látta a sebésze magabiztosságát.
Honnan szedte ez az ember a magabiztosságát, az elszántságát?
- A kíváncsisága hajtotta, hogy nehéz kérdéseket tegyen fel az eljárással kapcsolatban, arról, hogy mi az, ami működött, mi az, ami nem.
- Másodszor, megragadott minden alkalmat, és nem félt a próbálgatás nehéz folyamatától.
- Harmadszor, intenzív elmélkedéssel összegyűjtötte a szükséges információt ahhoz, hogy megtervezze és átvizsgálja a folyamatot, és aztán biztos kézzel megmentse a betege életét.
Ramsey Musallam sokat tanult ezekből a bölcs szavakból és mielőtt ősszel visszament volna a tanterembe, leírta a saját három szabályát, amiket még ma is használ az órái tervezésében.
- Első szabály: A kíváncsiság van az első helyen. A kérdések az oktatás ablakai.
- Második szabály: Ragadd meg a zűrzavart! Mind tanárok vagyunk. Tudjuk, hogy a tanulás kellemetlen. Próbálgass!
- És a harmadik szabály: elmélkedj! Amit teszünk fontos. Megérdemli a figyelmünket, de ugyanakkor megérdemli azt is, hogy átgondoljuk, javítsunk rajta. Lehetünk az osztályunk sebészei? Mintha csak amit teszünk, egy nap életet mentene. A tanulóink érnek ennyit. És minden egyes eset más.
Ha mi oktatókként magunk mögött hagyjuk az egyszerű leckeleadó szerepét és új szerepet öltünk mint a kíváncsiság és az érdeklődés magvetői, talán kicsit több értelmet hozhatunk a tanulók iskolai napjaiba és felcsigázhatjuk a képzeletünket.
Szeretettel ajánljuk előadását minden pedagógusnak!