Dr. Fűzi Beatrix tudományos munkatárs is előad a II. Pozitív Pedagógia és Nevelés Konferencián. Vele beszélgettünk.
Milyen témájú előadást hallhatunk tőled a II. Pozitív Pedagógia és Nevelés Konferencián novemberben?
Az előadásom a tanárok lelki egészségével foglalkozik a mentor, a mentorálás szemszögéből. Mesteremtől azt tanultam, hogy a lelki egészség felismerhető arról, ha valaki tud szeretni, dolgozni, bízni és nevetni. Ebből is látszik, mennyire fontos, hogy a választott hivatásunkban jól legyünk. A mentorálás célja az, hogy a tanárok fejlődését segítse és lehetővé tegye, hogy a tanárok helyükön érezzék magukat, úgy érezzék, hogy hivatásukban ki tudnak teljesedni. Ugyanakkor a mentorálás során találkozunk nehézségekkel, esetenként negatív visszajelzéseket, érzelmeket igyekszünk fejlődést segítő erővé formálni. Az előadás a mentor nézőpontjából mutatja be, hogy miként támogathatja, segítheti át a pedagógusokat e bizonytalan, konfliktusokkal terhelt folyamaton. Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy egy hivatásában sikeres, kiegyensúlyozott pedagógus mennyi diák számára teremt a lelki egészség szempontjából kellemesebb környezetet.
Miben látod a pandémia alatti és utáni helyzet legnagyobb kihívását?
Azoknak a diákoknak, osztályoknak és tanároknak az összehangolódása a legfőbb feladat, akik szinte meg sem tudtak személyesen ismerkedni a lezárások miatt és elvesztettek majdnem egy évet a közös idejükből.
Mit gondolsz a saját szakterületed hogyan segíthet azoknak az embereknek, akik elakadtak a pandémia alatt mentálisan?
A tanárok mentorálása során a személyiség és a szerep harmóniájának megteremtéséért dolgozunk. Nem csak elakadásokkal találkoztam, hanem olyan esetekkel is, amikor a digitális oktatásban fedezett fel, fejlesztett ki valaki olyan módszert, technikát, ami egy régebb óta fennálló problémájára jelentett megoldást. Mentorként fontosnak tartom, hogy ezeket az eredményeket tudatosítva, fejlesszük, eredményesebbé tegyük a jelenléti oktatást is.
Milyen reményed, üzeneted van a jövőre? Miről fogunk konferenciát tartani 2022 novemberében?
A közvetlen környezetben készült kutatás a digitális oktatás tanárokra és diákokra gyakorolt hatásairól. Ennek az eredményeiből kirajzolódik, hogy azok a tanárok, akik az online módban is tudtak élő kapcsolatot tartani a diákjaikkal, eredményesebbnek, motiváltabbnak érzeték magukat és azok a diákok, akik érezték tanáruk támogatását, aktívabbak és lelkesebbek maradtak. Bízom benne, hogy a megszerzett tapasztalataink nem merülnek feledésbe! A jövő évi konferencia témája pedig lehetne az, hogy „Pozitív nevelés a közös élmények erejével on- és offline” és remélem, hogy lesz alkalom mindezt offline megbeszélni.
Az ingyenes, online konferenciára ITT tudsz regisztrálni.