MÁS módon színházban lenni – a boldogságórás csoportok élménynapja

Jozifek Zsófia, a Boldogságóra Program koordinátora keresett meg minket a tanévhez közeledve, hogy a Jobb Veled a Világ Alapítvány szeretne megjutalmazni minket az egész éves kreatív és kitartó munkánkért egy élménynappal. Az ajándéknap keretén belül a MáSzínház Különös című színházi nevelési előadására hívtak meg bennünket. Mi ezt a lehetőséget hálával fogadtuk, hatalmas megtiszteltetés volt a …

MÁS módon színházban lenni – a boldogságórás csoportok élménynapja Read More »

Gratulálunk május hónap boldogságórás csoportjainak!

A Boldogságóra program szakmai csapata – a beküldött munkák alapján – minden hónapban megválasztja a hónap csoportjait. Május a testmozgás hónapja volt, ebben a témakörben érkeztek a szebbnél szebb alkotások. A választás most is nehéz volt, hiszen sok értékes munka született. Az alábbi csoportok nyerték el a megtisztelő Hónap Csoportja címet. Az óvodások kategória győztesei: Kismacik Méhecske …

Gratulálunk május hónap boldogságórás csoportjainak! Read More »

Gratulálunk május hónap boldogságórás pedagógusainak!

A Boldogságóra program csapata – a beküldött munkák alapján – májusban is  megválasztotta a hónap pedagógusait. Számtalan ötletes és találó feldolgozás érkezett hozzánk, amelyek a testmozgás témakörét dolgozták fel. Ebben a hónapban a következő pedagógusokat szeretnénk név szerint kiemelni. Az óvodások kategória győztese: Tóth Júlia Katalin Az alsósok kategória győztese: Jeneyné Váradi Brigitta A felsősök kategória …

Gratulálunk május hónap boldogságórás pedagógusainak! Read More »

Szülőként, vagy pedagógusként
szeretnél tenni a  gyerekek mentális
egészségének
megőrzéséért?

Mask Group 4@2x

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kérd ingyenes kiadványunkat / minikurzusunkat!

Group 534@2x

Hogyan erősítsd meg gyermeked mentális egészségét a megmérettetések előtt?

Januárban ismét elkezdődnek a felvételi vizsgák az általános iskolások számára. Amellett, hogy már rengetegen töltik ki a korábbi teszteket, fogadnak magántanárokat, járnak előkészítőre a gimnáziumokba vagy az általános iskolájukba, azzal kevesebbet foglalkozunk, hogy egy megmérettetésre mentálisan is készen kell állnunk.

Hogyan fejlesszük a gyerekekben az optimizmust?

Október az optimizmus gyakorlása a Boldogságóra programban. Természetesen nemcsak ezért és nemcsak ebben a hónapban érdemes beszélni arról, hogy miért fontos az optimista hozzáállás az életünkhöz, miért kell törekednünk arra, hogy a gyerekek figyelmét minél fiatalabb korban ráirányítsuk ennek előnyeire. Ha valaki megérzi, hogy mit ad neki ez a szemlélet, és ez minél fiatalabb korban történik, akkor képes lesz beépíteni az életébe és annak hosszútávon a részévé tenni.

Kevesebb cucc, több boldogság

Graham Hill újságíró, a TreeHugger.com és a LifeEdited alapítója. Az küldetése, hogy bejárja a világot azért, hogy történeteket meséljen a fenntarthatóságról és a minimalizmusról. Tweetel a @GHill oldalon.

„Ez egy fantasztikus befektetés!”

Ildikó Horváthová a Dunaszerdahelyi Egészségügyi Középiskolában tanít tíz éve. A fő tárgyai a pszichológia, pedagógia, a professzionális kommunikáció illetve az egészségügyi etika. Ildikó egészségügyi dolgozó volt, fizikoterapeutaként és nővérként is dolgozott. Arról beszélgettünk vele, hogyan talált rá a Boldogságóra programra, majd pedig a Pozitív Pedagógia Campusra, amelynek most is hallgatója.

Tudat-törő a fiatalokért

Dr. Kapitány-Fövény Máté klinikai szakpszichológus, adjunktussal egy olyan egyedülálló kezdeményezésről beszélgettünk, amelynek célja a prevenció és az eszköz, amelyet ehhez választottak sem hétköznapi.

Duda Ernő: Mit és hogyan kellene tanulniuk a diákoknak? (ajánló)

Duda Ernő a Solvo Biotechnológiai Zrt. vezérigazgatója és alapítója. Előadása során olyan manapság égető kérdésekkel foglalkozik, mint a munkaerőpiac és a valós tudás megszerzésének módjai. Hozzáértését mi sem támasztja jobban alá, mint az a több mint húsz vállalkozás, amelynek alapításához ő is hozzájárult. A Szegedi Tudomány Egyetem címzetes docenseként pedig többek között vállalkozástant is tanít.

A motiváció puzzle-je

Dan Pink karrier elemző, a motiváció rejtvényét vizsgálja. Kezdve azzal a ténnyel, hogy a hagyományos jutalmak nem mindig olyan hatékonyak, mint gondoljuk.

Wendelin Slusser: Az erősségeinkre való összpontosítás szépsége (ajánló)

A legtöbb hallgató a siker ütemterve nélkül érkezik az egyetemre, miután egész középiskolai pályafutását egy ellenőrzőlistával töltötte arról, hogyan juthat be a választott főiskolájára. A diploma megszerzése után gyakran fordulunk önsegítő könyvekhez vagy motivációs szemináriumokhoz, ahol megosztjuk bölcsességeiket arról, hogyan lehetünk sikeresek és hogyan boldoguljunk az életben.
De mi van, ha a sikerhez vezető út egyszerű és mindannyiunk számára elérhető?

Áramlatélmény, mint a tanári munka minőségének indikátora – 2. rész

Dr. Fűzi Beatrix mérnök, mérnöktanár, pedagógia szakos bölcsész és tanár. Neveléstudományból doktorált és kutatási témája a tanári munka minőségének vizsgálata és fejlesztése volt. Kidolgozott egy módszert, amellyel 2010 óta végzi közoktatásban és felsőoktatásban dolgozó tanárok mentorálását. A vele készült beszélgetés 2. részét olvashatjátok.

Hála, mint boldogság és egészségfokozó forrás

A hála, mint életérzés sokáig nem szerepelt központi témaként sem a köztudatban, sem a szakirodalomban, legfőképp vallásos szövegekben és rítusokon belül találkozhattunk annak fogalmával. Ha a pozitív pszichológiában ismert karaktererősségek Peterson és Seligman – féle osztályozását vizsgáljuk, a hála, mint érzés a transzcendencia erénycsoportba tartozik, ami szerint a hála fő jellemzője, hogy összekapcsol minket valami rajtunk kívülállóval vagy nálunk hatalmasabbal, legyen az épp egy másik ember, Isten vagy épp az univerzum.

Nyitott gondolkodású szülő vagy?

A nyitott gondolkodásmód előnyeiről korábban már írtunk, most azt vesszük vizsgálat alá, hogy hogyan figyelhetünk oda arra, hogy nyitott gondolkodók legyünk, hogy képesek legyünk egy problémát vagy jelensége több nézőpontból is megvizsgálni. A nyitott gondolkodás a kritikus és ésszerű gondolkodáshoz szükséges képesség.

Őszi könyvajánló – Gyarmathy Éva: Pszichomeditáció

Gyarmathy Éva könyvében olvashatunk az önelfogadásról, a megküzdésről, kreativitástól. Átismételhetjük, amit a kognitív disszonanciáról tanultunk, vagy éppen a kritikai gondolkodásról szerzett ismereteinket. Honfi Anita őszi könyvajánlója következik.

Áramlatélmény, mint a tanári munka minőségének indikátora

Dr. Fűzi Beatrix mérnök, mérnöktanár, pedagógia szakos bölcsész és tanár. Neveléstudományból doktorált és kutatási témája a tanári munka minőségének vizsgálata és fejlesztése volt. Arról beszélgettünk, hogy mit árul el a tanári munkáról az áramlatélmény.

Az önmagunk lenni művészete

Caroline McHugh tanár, coach, író. Az IDOLOGY alapítója és vezérigazgatója, aki úttörő szerepet játszott egy olyan mozgalomban, amelynek célja, hogy a személyeket és szervezeteket segítse abban, hogy önmaguk legyenek és ne saját maguk halvány utánzatai. Mindemellett szenvedélyes szónok, amit ebben az előadásában is megtapasztalhatunk.

Többet ér, mint egy rántotta?

A családunkban van egy szólás: többet ér, mint egy rántotta? Volt idő, amikor bosszankodtam azon, hogy megjelent egy komoly cikkem a neten, és minimális mennyiségű lájkot kapott, míg a kollégám posztolta a reggelije fotóját, s szinte felrobbant a net. Na jó, enyhe túlzással. Ennek kapcsán beszélgettünk egy családi ebédnél arról, hogy mennyire kifordult magából a világ.