Jennifer Senior: A boldogság, mint nevelési cél nagyon magasra teszi lécet
Jennifer Senior író, a New York Magazin szerkesztője azt kutatja előadásában, hogy vajon miért ilyen szorongással teli érzés szülőnek lenni? Meglátása szerint szerepe lehet ebben annak, hogy a modern, középosztálybeli szülők célja, – hogy boldog gyerekeket neveljenek – annyira megfoghatatlan.
Randolph M. Nesse: Rossz érzések jó okkal
Dr. Kapitány-Fövény Máté klinikai szakpszichológus, adjunktus a Boldogság Világnapi konferencia előadója most nyári könyvajánlónk keretében hívja fel a figyelmet a Rossz érzések jó okkal című könyvre.
„A feltétel nélküli anyai szeretet az, ami az anyaméhben belénk kódolódik.”
Mészáros László a Károli Gáspár Református Egyetem docense, a Pedagógiai Kar Pedagógusképző Intézetének vezetője. Teológus és a neveléstudományok doktora. Egyik szenvedélye az utazás, amelyet összeköt a bizánci és a pravoszláv liturgia tanulmányozásával is. Másik szenvedélye pedig a budavári Nagyboldogasszony (Mátyás) templomban való orgonálás. A szeretetről szóló, a Pozitív Pedagógia Campus keretében megosztott gondolatait adjuk itt közre.
Akik széthúzzák a függönyt
Az Ember a filmben, Kapitány-Fövény Máté videósorozata Hatalmas kis szerepeink című epizódja azokkal a felvett szerepeinkkel foglalkozik, amely legtöbbünk életét a leginkább meghatározza. Teszi ezt úgy, hogy közben az HBO két népszerű sorozatát, a Hatalmas kis hazugságokat és a Tudhattad volna című minisorozatot elemzi. A klinikai szakpszichológus, adjunktussal a Boldogság Világnapi konferencia előadójával beszélgettünk.
Sara DeWitt: 3 félelem a gyermekek képernyő előtt töltött idejéről – és arról, hogy miért nem igazak
Sara gyermekmédia szakértő. A digitális térben végzett munkáját először Mister Rogers televíziós megközelítése ihlette. Arra törekedett, hogy minden gyermek különlegesnek érezze magát ezen az új médiumon keresztül, elképzelése az, hogy minden egyes interakciót játékkal, közvetítést és lehetőséget kínál a gyermekek, a szülők és a tanárok számára az új felfedezések megtanulására és örömére.
Nyári könyvajánló Sonja Lyubomirsky : Boldogságmítoszok
Lyubomirsky 2008-ban jelentette meg nagy sikerű, „Hogyan legyünk boldogok? Életünk átalakításának útjai tudományos megközelítésben” című könyvét. Ezt ajánlja most Galambosiné Honfi Anita, pedagógus.
Colin Powell: A gyerekeknek rendszerre van szüksége
Colin Powell volt amerikai külügyminiszter, a fegyveres erők vezérkari főnöke, nemzetbiztonsági taácsadó. De hogyan érte el a fiatal Powell, a jamaicai bevándorlók gyermeke a Védelmi Minisztérium legmagasabb katonai pozícióját? Szeretettel ajánljuk előadását.
Nyári könyvajánló Orvos-Tóth Noémi: Örökölt sors
Galambosiné Honfi Anita pedagógus szerint Dr. Orvos-Tóth Noémi könyvét kötelező olvasmányként adhatnánk fel minden pedagógusnak és végzős diáknak.
„Mindig újat és újat ad a program.”
Dávidné Kovács Ildikóval, a Pozitív Nevelés Programban résztvevő édesanyával beszélgettünk arról, hogy milyenek a tapasztalatai a programmal kapcsolatban és hogyan hasznosítja az ott tanultakat három gyermeke nevelése közben.
Vissza a természetbe!
Kövecsesné Dr. Gősi Viktória a győri Széchenyi Egyetem Apáczai Csere János Karán docens és oktatási dékánhelyettes. A Boldogságóra program egyetemi bevezetése neki köszönhető, így ők az elsők, akik Boldog Egyetemi Kar címet nyertek el. A Pozitív Pedagógia Campuson megosztott gondolatait adjuk most közre.
Nyári Könyvajánló: Sonja Lyubomirsky : Hogyan legyünk boldogok?
Sonja Lyubomirsky orosz születésű, ma az Egyesült Államokban élő, a Kaliforniai Egyetem Riverside tagozatán tanító boldogságkutató szakember. A Stanford Egyetem PhD hallgatójaként kezdett a boldogságkutatással foglalkozni. Ő maga úgy fogalmaz, hogy a tudományterület, amit kutat azzal foglalkozik, hogy miért érdemes élni. Lyubomirsky 2008-ban jelentette meg nagy sikerű, „Hogyan legyünk boldogok? Életünk átalakításának útjai tudományos megközelítésben” című könyvét. Ezt ajánlja most Galambosiné Honfi Anita pedagógus.
Victor Rios előadása a rendszerből kiszoruló gyerekekről
Victor Rios, több mint tíz éve tanulmányoz olyan fiatalokat, akik lemorzsolódnak az iskolából, az ún. bukottakat. Rios fő törekvése, hogy feltárja, hogyan lehet a legjobban támogatni a szegénységet, megbélyegzést és társadalmi kirekesztést elszenvedő fiatalok életét. Több mint egy évtizedes kutatás alapján létrehozta az emberi fejlesztési programot.
Könyvajánló – Boldizsár Ildikó: Hogyan szerzett vizet a kiszáradt kút?
Nyári könyvajánlónk következő részében Roma Ádám pedagógus ajánl nekünk egy különleges mesekönyvet.
Hőseink, büszkeségeink, példaképeink
Épp Szilágyi Áron döntő asszóját néztem. Háromszoros olimpiai bajnok lett. Világraszóló, egyedülálló teljesítmény. Szerénységével, alázatos hozzáállásával, intelligens viselkedésével, nyilatkozataival igazi példakép ő. És akkor jött Márton Anna, aki térdsérülésével bajlódva, fájdalmak között is küzdött a páston. Kitartás, küzdelem, fegyelem, eredményesség, siker, példamutatás. Mindezek ott kavarogtak gondolataimban.
Minden gyereknek szüksége van egy bajnokra
Rita Pierson egész életét az osztályteremben vagy annak környékén töltötte. 1972 óta oktató, tanított általános iskolában, középiskolában és speciális iskolában is. Most az ő előadását ajánljuk szeretettel!