Hogyan nevelj optimista gyereket?
Mindenekelőtt kezdjük azzal, hogy miért fontos, hogy gyermekeink optimista hozzáállását kialakítsuk. A gyermekkor a sok szépsége, izgalma mellett tele van csalódásokkkal, nehézségekkel is, amikkel természetesen semmi baj nincs. Mégis azzal, hogy a gyermekeinknek már fiatal korban segítünk úrrá lenni a negatív gondolataikon sokat tehetünk azért, hogy optimista, a világra nyitott felnőttekké váljanak.
„A történeteink közösek.”
A tanévvel a Jobb Veled a Világ Alapítvány egyik legnagyobb vállalkozásának első felvonása is véget ért. Az Erősségközpontú Oktatási Program pilot éve a 2020-2021-es tanév volt.
Ennek a tapasztalatait, eredményeit foglaltuk össze a résztvevő pedagógusokkal dr. Szarka Emese neveléstudományi szakember, a program szakmai koordinátora és Veres-Lukács Lilla pedagógus, vezetésével. Az értékelést Bagdi Bella, az alapítvány vezetőjének gondolataival zártuk. Az összefoglaló központi kérdése azt volt, hogy a pedagógusok számára melyik volt az a karaktererősség, amely leginkább meghatározta ezt a tanévet.
Nyári könyvajánló: Utak önmagunkhoz
Bagdy Emőke: Utak önmagunkhoz című könyvét nyári könyvajánlónk keretében Galambosiné Honfi Anita magyar-ének szakos általános iskolai és középiskolai tanár ajánlja.
Gratulálunk az EKOP pilot program második fordulója győzteseinek!
Nagy örömmel jelentjük be, hogy megvannak az Erősségközpontú Oktatási Program (EKOP) éves projektmunkák pályázat győztesei.
Az éves pilot program során sokféle alkotás született, amelyeket sokan el is juttattatok hozzánk.
Hogyan szelidítsd meg a vándor elméd?
Amishi Jha idegtudós azt tanulmányozza, hogyan lehet az agy figyelmeztető rendszereit csúcsformában tartani nagy nyomáson. A Miami Egyetem laboratóriumában funkcionális MRI-t, elektrofiziológiai felvételeket és viselkedésanalízis-technikákat használ annak megértésére, hogy a figyelmünk miért vall néha kudarcot.
Így nyaralj jól!
Ha beköszönt a nyár és a szünet, sokszor merülhet fel bennünk a kérdés, hogy mi is az az elfoglaltság, amit önfeledten tudnánk végezni, ami amellett, hogy pihentető, akár hasznos időtöltésnek is minősülhet. Számos olyan egyénileg vagy épp csoportosan gyakorolható szabadidős tevékenység van, amelyek amellett, hogy örömhormont termelnek, több szinten is előnyösek lehetnek ránk nézve. Ezeket osztja meg velünk most Doltea Enikő.
Gratulálunk a hónap boldogságórás csoportjainak!
A Boldogságóra program a beküldött munkák alapján hónapról-hónapra megosztja másokkal is a legjobbnak tartott munkákat. Itt vannak a fenntartható boldogságot bemutató alkotások!
Gratulálunk a hónap boldogságórás pedagógusainak!
A Boldogságóra program csapata – a beküldött munkák alapján – a tanév utolsó hónapjában is megválasztotta a hónap pedagógusait.
3 tipp! Mindfulness gyerekeknek
A tudatos jelenlét gyakorlásával komoly eredményeket érnek el a világban azon gyerekek körében is, akik szorongásban, stresszben vagy épp valamilyen komoly kihívást jelentő viselkedészavarban szenvednek. Egyre több kutatás és szakirodalom támasztja alá, hogy a mindfulness, vagyis a tudatos jelenlét megtanítása a gyerekeknek elősegítheti az eredményesebb tanulást, fejleszti az érzelmi intelligenciát, a kötődés kialakulását és az önbizalmat.
Búcsúzni többször is lehet
David Servan-Schreiber (MD., PhD) 1961-ban született, a Pittsburghi Egyetem orvosi karának klinikai pszichiátriaprofesszora, az ottani, integrált gyógyítással foglalkozó orvosi központ társalapítója volt. A rák ellen, egy új életmód című könyve, melynek megírására azután került sor, hogy 31 éves korában rákot diagnosztizáltak nála, nemzetközi bestseller lett. Több mint negyven nyelvre fordították le. A szerző, akinek agydaganata 2010-ben kiújult, a betegséggel vívott egyéves küzdelem után, 2011 júliusában hunyt el.
Mindfulness: változások a szürkeállományban és a szürke hétköznapokban
Weintraut Rita kutató-pszichológus, a Let it Slow mindfulness trénere. A tudatos jelenlét alapú Elfogadás és Elköteleződés Terápia (Acceptance and Commitment Therapy, ACT) módszerét nemzetközileg elismert szakemberektől tanulta Németországban és az Egyesült Államokban. Egyetemi kurzusában orvostanhallgatókat vezet be a mindfulness gyógyításban való alkalmazhatóságába.
A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Idegtudományok Doktori Iskolájának PhD hallgatója, kutatási témája a Parkinson-kóros és szklerózis multiplexes betegek kognitív és érzelmi státusza. Rajong az agyműködésért, szereti a kávét és a punkrockot, hisz az emberi kapcsolatokban, és nem hisz a véletlenekben.
Sue Hadfield: Pozitív gondolkodás
Sue Hadfield középiskolai irodalomtanár. Diákjainak, kollégáinak asszertív kommunikációt tanított. Ezen kívül kreatív írástanítással, tanulási készség- és személyiségfejlesztéssel is foglalkozik. Tudományos felkészültsége mellett 20 tanítási évének tapasztalatai is garanciát nyújtanak arra, hogy könyve valódi segítséget nyújt szülőnek, pedagógusnak, s mindazoknak, akik pozitívabb érzelmekkel szeretnének élni. Az ő könyvét ajánljuk most!
Iskolapszichológus: a híd gyermek, szülő és pedagógus között
Tabajdi Éva már 39 éve foglalkozik gyermekekkel, 22 éve dolgozik iskolapszichológusként. Pályáját óvónőként kezdte, majd – az egyetem elvégzését követően – klinikai szakpszichológusként a debreceni gyermekklinikán folytatta. Itt súlyos betegségekben szenvedő gyermekeknek és családoknak segített megküzdeni a nehézségekkel. Ekkor szembesült azzal, hogy életünkben legfőbb érték az egészség. Iskolapszichológusként más jellegű problémákkal találkozik. Vele beszélgettünk.
Tanuljunk a gyerekektől!
Nevettem már értekezleten is abbahagyhatatlanul, míg az oldalam belefájdult. Szeretem és keresem is a jó humorú embereket, mert a nevetés is fertőző, a jókedv ragályos, s ez jó.
Nagy Henriett : Lehetnénk – e boldogabbak ? Tények és történetek a pozitív pszichológia világából
Doltea Enikő, pszichológus, pszichopedagógus nyári könyvajánlóját olvashatjátok.