Mit tanulhatnak a felnőttek a gyerekektől? (ajánló)

Adora Svitak csodagyerek, aki hétéves kora óta blogol és novellákat ír, a Flying Fingers című könyv szerzője. Adora Svitak szerint a világnak „gyerekes” gondolkodásra van szüksége: merész ötletekre, vad kreativitásra és különösen optimizmusra. A gyerekek nagy álmai nagy elvárásokat érdemelnek, kezdve azzal, hogy a felnőttek hajlandók tanulni a gyerekektől.

Szakadék vagy átlépés

dr. Bakonyi Anna Brunszvik Teréz díjas pedagógiai szakértő. Pályafutását óvónőként kezdte, majd óvodapedagógus jelölteket és a felnőttképzésben hallgatókat tanítva, több mint 20 éven át volt jelen a felsőoktatásban, mind elméleti pedagógiai tárgyak oktatásával, mind pedig a gyakorlati képzéssel. A II. Pozitív Pedagógia és Nevelés Konferencia előadója. Vele beszélgettünk.

„Szívügyem az iskola”

Az Encsencs – Penészlek – Nyírvasvári Általános Iskola igazgatónőjének levelét közöljük a Boldogságóra programmal kapcsolatos tapasztalatairól.

Szülőként, vagy pedagógusként
szeretnél tenni a  gyerekek mentális
egészségének
megőrzéséért?

Mask Group 4@2x

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kérd ingyenes kiadványunkat / minikurzusunkat!

Group 534@2x

Az ösztönzés, bátorítás a Pozitív Fegyelmezés szemszögéből

Minden gyerek erős belső motivációval születik. A kérdés az, hogy egyes gyerekek miért tartják meg ezt a belső motivációt, míg mások nem?
Bari Zsuzsanna, Pozitív Fegyelmezés tréner a két részből álló írásában az ösztönzésről foglalja össze gondolatait. A cikk 2. részét itt találjátok.

3 fontos dolog, amit jó ha tudsz a gyermeked fejlődéséről

Édesanyaként mindannyian a legjobbat szeretnénk adni a gyermekünknek és mindent megteszünk azért, hogy harmonikusan fejlődjön, boldog gyermekkora legyen. Ma már számtalan könyv áll rendelkezésedre, hogy kicsit a dolgok mögé nézz és azt is megértsd, hogy a gyermeked éppen melyik fejlődési szakaszában mire érdemes a leginkább figyelni. Most 3 fontos dologra hívjuk fel a figyelmed.

Hogyan teremts pozitív légkört az osztályban a járvány idején (is)?

A jó osztályközösség növeli a diákok tanulás iránti elköteleződését is, gyakrabban és lelkesebben vesznek részt versenyeken és egyéb, az iskolát képviselő megmérettetéseken. Hogyan teremts pozitív légkört az osztályban a járvány idején (is)? Erre keressük a választ.

Az ösztönzés, bátorítás a Pozitív Fegyelmezés szemszögéből

Minden gyerek erős belső motivációval születik. A kérdés az, hogy egyes gyerekek miért tartják meg ezt a belső motivációt, míg mások nem? A Pozitív Fegyelmezés hazai szakértőjének válaszait olvashatjátok ebben a cikkben.

4 egyszerű hálagyakorlat a családban

A hála a legtöbb ember számára általában csak annyit jelent, hogy köszönetet mondunk valamiért, amit kaptunk. Azonban ennél nemcsak, hogy sokkal többet jelent ez a szó, hanem prof. Dr. Sonja Lyubomirszky tanulmányaiból az is kiderül, hogy a hála az egyik legfontosabb boldogságfokozó technika. Hogyan gyakoroljuk a családban? Ehhez adunk most gyakorlati tanácsokat!

Szeretnél boldog lenni? Légy hálás!

Ezúttal David Seindl-Rast osztrák születésű, amerikai bencés szerzetes, római katolikus teológus, antropológus, pszichológus, író előadását szeretnénk a figyelmetekbe ajánlani. A boldogság és a hála közötti összefüggésekről osztja meg velünk gondolatait.

Hála az osztályteremben

A hála a legtöbb ember számára általában csak annyit jelent, hogy köszönetet mondunk valamiért, amit kaptunk. Azonban ennél nemcsak, hogy sokkal többet jelent ez a szó, hanem prof. Dr. Sonja Lyubomirszky tanulmányaiból az is kiderül, hogy a hála az egyik legfontosabb boldogságfokozó technika. Az osztályteremben is fontos. Adunk néhány tippet, hogyan csináld!

„Nem lep meg, ha néha tél van”

Palya Bea a magyar zenei színtér egyik meghatározó alakja, elismert és sikeres dalszerző, énekes, előadó, tréner és író. Vele beszélgettünk múltról, jelenről és jövőről.

Ötletek a Pozitív gyerek vagyok kártya használatához szülőknek

A Pozitív gyerek vagyok kártya sok játéklehetőséget hordoz magában. Ebben a cikkünkben otthon, a szülőkkel együtt játszható játékokra hozunk néhány javaslatot.

5 tipp, hogyan erősítheted a tanár-diák viszonyt!

2020, és ahogyan látni lehet 2021 is számos olyan nehézség elé állít pedagógust és diákok egyaránt, amilyennel még nem találkoztunk.Időről-időre fontosnak tartjuk, hogy ebben a helyzetben is kapaszkodót nyújtsunk a pedagógusoknak abban, hogy hogyan erősítsék a tanár-diák viszonyt, ami minden sikeres oktatás, nevelés alapja.

A Nagy(szerű) Tanár 5 ismertetőjegye

Egy gyermek számára az oktatás minőségét meghatározó legfontosabb tényező a pedagógus. Lehet bármilyen felszerelt, szép és gondozott az iskola, hogyha az ott tanító tanárok nem szerettetik meg a gyerekekkel a tanulást, az ismeretek szerzését. Vegyük sorra a Nagy Tanár jellemzőit!

Hogyan legyél jó pedagógus és boldog ember?

Amikor egy 18 éves ember elhatározza, hogy pedagógus lesz, el sem tudja képzelni, hogy milyen elképesztő nehézségekkel kell szembesülnie, amikor a főiskola vagy egyetem elvégzése után elindul a nagybetűs életben. Nekik (is) szedtük össze tanácsainkat arról, hogy lehet valaki hosszú távon jó pedagógus és boldog ember.

Boldogságtérkép és ami mögötte van

Oláh Attila professzor az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar egykori dékánja, számos könyv szerzője, a pozitív pszichológia egyik legismertebb magyarországi képviselője. Immár 5. éve vizsgálja az ún. Boldogságtérkép-kutatás keretében a magyar emberek mentális jóllétszintjét.
Jelenleg is zajlik a kutatás. Erről beszélgettünk.

Közösségben élni az iskolában a vírushelyzet alatt (is)!

11 éves tanári pályafutásom középpontjában mindig is a közösségi életre való nevelés állt. De hol is kezdődött ez a közösségben élni érzés bennem?

Pozitív szülő vagy? Így válj azzá!

Manapság egyre több szó esik a pozitív gondolkodásról, a pozitív gyereknevelésről, a pozitív szülőségről. Természetesen ez nemcsak egy divatirányzat, egyfajta új hóbort, hanem tudományos alapokon álló, elméleti tanulmányokkal alátámasztott módszer, amely bárki számára elsajátítható.
Mi is az a pozitív szülői nevelés?