Bagdy Emőke: Pszichofitness gyermekeknek, szülőknek és nevelőknek
Nyári könyvajánlónk következő darabját Galambosiné Honfi Anita magyar-ének szakos általános iskolai és középiskolai tanár ajánlja.
Az otthonunk és a kapcsolataink – a biztonság és fejlődés lehetőségei karanténon innen és túl
A pandémiás időszak számos család, pár életét megcibálta vagy tette éppen erősebbé a kapcsolatot. Dr. Sallay Viola és Dr. Martos Tamás, a Szegedi Tudományegyetem Pszichológiai Intézetének kutatói meséltek nekünk kutatásukról, amelyet a pandémia első szakasza alatt készítettek.
Molnár Ádám: Uralkodó mintáink
Molnár Ádám egy életvidám energiabomba. Már az egyetem mellett saját vállalkozásba kezdett, majd bekerült a világ szabadúszó szoftvermérnökeinek legjobb 3%-ba. Most egy olyan új eszközt fejleszt, amivel bárki képes egyszerű tettekkel jobbá tenni a világot. Hobbija a pszichológia, együtt dolgozik Philip Zimbardoval, és imád önkénteskedni.
Előadásában azt mutatja meg, hogyan ismerhetjük fel és változtathatjuk meg az életünket uraló viselkedési mintáinkat annak érdekében, hogy a kontrollt visszaszerezve a nap hősévé válhassunk!
Utolsó nap
Bezzeg Andrea a boldogságórás mesék írója és a Jóllét tanításának nagykövete a Jobb Veled a Világ Alapítványnál. Több mint 20 éve van az óvodapedagógusi pályán, és gyermekkora óta figyeli, tanulja és csodálja ezt a hivatást.
Dr. Marshall B. Rosenberg: A szavak ablakok vagy falak
Nyári könyvajánlónk kapcsán Rambala Évát, az erőszakmentes kommunikáció képviselőjét kérdeztük arról, hogy mit ajánl nekünk ezeken a forró napokon. Közben pedig elbeszélgettünk mindarról, ami a téma kapcsán szóba jött.
Matthew Walker : Miért alszunk?
Nyári könyvajánlónk következő darabját Galambosiné Honfi Anita magyar-ének szakos általános iskolai és középiskolai tanár ajánlja.
A boldogsághoz nem kincsek kellenek
Az Egyházasrádóci Kossuth Lajos Általános Iskola- A boldoság kulcsa címmel szakmai napot tartott a Boldog Iskola, és a boldogságóra témában 2021. 06. 07-én. A szakmai programon- online – voltak meghívott vendégek, a szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskolából, és a vépi Hatos Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolából. Ezeket a tapasztalatokat osztja meg velünk Unger Zsuzsanna pedagógus.
Boldogságóra tábor vízipisztollyal és mosolygó arcokkal
Ma elkezdődött a nyári táborunk!
Nézzétek milyen csodás már az első napunk!
Desmond és Mpho Tutu: A megbocsájtás könyve
Folytatjuk nyári könyvajánló sorozatunkat. Galambosiné Honfi Anita magyar-ének szakos általános iskolai és középiskolai tanár ajánl most nekünk nyári olvasmányt.
Boldogabb akarsz lenni? Maradj a pillanatban!
Matt Killingsworth kutató, boldogsággal kapcsolatos tanulmányokat készít. Kitalált egy Iphone alkalmazást a boldogság vizsgálására, a Track Your Happinesst. Ez az alkalmazás valós időben ragadja meg az érzéseket és lehetővé teszi az emberek számára, hogy valós időben számoljanak be érzéseikről. Az eredmények meglepőek! Gyakran akkor vagyunk a legboldogabbak, amikor elveszünk a pillanatban, és minél többet vándorol az elménk, annál kevésbé lehetünk boldogok.
Hála, humor, jelentudatosság
Hétköznapjaink során számos nehézséget okozó élethelyzettel szembesülünk, amelyek megoldására különböző megküzdési stratégiákat alkalmazhatunk. Erősségeinket feltérképezve mindig megpróbáljuk a lehető legjobb utat választani. Ilyen erősségek lehetnek a hála, a humor és a tudatos jelenre való figyelem fókuszálása. Mindezek azonban megkövetelnek egy másfajta életszemléletet, amelynek során képessé válunk a felmerülő hiányosságok helyett inkább arra irányítani a figyelmünket, amink van, a múlt történésein való töprengés és a jövővel kapcsolatos szorongásaink helyett, a tudatos jelenre összpontosítunk.
Helen Russel: Boldogságatlasz
Dr. Szarka Emese a Pozitív Pedagógia Program szakmai koordinátora, neveléstudományi szakember ajánl ma nekünk nyári olvasmányt. Mi biztosan elolvassuk!
„Boldogságmorzsákat viszek be az egyes tantárgyakba is”
Illés Anikó Szlovákiában élő pedagógus, aki jövőre lesz, hogy 30 éve dolgozik alsó tagozatos tanítóként. Tavaly ismerkedett meg a Boldogságóra program módszertanával és egy csapásra beleszeretett. Azóta több képzést is elvégzett, jelenleg a Pozitív Pedagógia Campus tagja. Vele beszélgettünk.
Jobb ma egy veréb?
1960-ban a Stanford Egyetem egyik óvodájában Walter Mischel négy és hat év közötti gyerekeket vizsgált. A kísérlet során azt nézték, hogy mikor alakul ki a késleltetés képessége. Fogadjátok szeretettel Galambosiné Honfi Anita írását!
Gratulálunk az EKOP pilot program első fordulója győzteseinek!
Nagy örömmel jelentjük be, hogy megvannak az Erősségközpontú Oktatási Program (EKOP) éves projektmunkák pályázat győztesei.