Gratulálunk a májusi boldogságórás csoportoknak!
A Boldogságóra program szakmai csapata – a beküldött munkák alapján – minden hónapban megválasztja a hónap csoportjait. Május a testmozgás gyakorlása hónapja volt, ebben a témakörben érkeztek a szebbnél szebb alkotások.
Gratulálunk a májusi boldogságórás pedagógusoknak!
A Boldogságóra program csapata – a beküldött munkák alapján – májusban is megválasztotta a hónap pedagógusait. Szívből gratulálunk!
A boldogság és a meglepetések
Nancy Ectoff kognitív kutató, aki a boldogságot kutatja és olyan kérdésekre keresi a választ, hogy Mi tesz minket boldoggá? Miért szeretjük a szép dolgokat? És hogyan fejlődünk így? 2004-es előadására érdekes most visszatekinteni.
Tudunk-e a szív szintjén kapcsolódni?
Rambala Évával, az erőszakmentes kommunikáció magyarországi képviselőjével beszélgettünk a megváltozott világunkba való visszatérésről. Mire figyeljünk? Mit tanultunk? Merre tovább?
Fejlesztő értékelés az iskolában
Az iskolai értékelést, mint didaktikai, tanári tevékenységet határozhatjuk meg, amelynek figyelme a diákokra irányul. Célja, hogy információkat nyújtson arról, hogy a tanítás – tanulás folyamatában, milyen mértékben sikerült elérni a tanári munka során kitűzött célkitűzéseket.Információkat ad a tanítási – tanulási folyamat eredményességére vonatkozólag, értékelő, motiváló és egyben személyiséget formáló, fejlesztő hatása is van.
Unatkozom! Mit csináljak?
Emlékezetes tanévet zárunk. Megtapasztalhattuk az online tanítás, tanulás előnyeit, hátrányait. Az iskolába visszatérve sokan ünnepeltek. Jó volt újra találkozni a barátokkal, viccelődni, beszélgetni, játszani. Mire észrevettük, vége lett a tanévnek. Kezdődik a nyári szünet. Sokszor elhangzó kérdésként hangzik el: „Unatkozom! Mit csináljak?” Korosztálytól függetlenül mindenki találkozott már ezzel az érzéssel.
Mi teszi boldoggá az életet? Leckék a leghosszabb boldogságkutatás tanulmányból
Robert Waldinger a Harvard Felnőtt Fejlesztések Tanulmányának igazgatója, amely a történelem egyik legátfogóbb hosszútávú tanulmánya. Robert Waldinger pszichiáter, pszichoanalitikus és zen szerzestes. A pszichiátria klinikai professzora a Harvard Medical School-ban, irányítja a felnőttkori élet tanulmányait, amely a felnőttek életének egyik leghosszabb ideje végzett tanulmánya. Arról szól, hogy mit tanulhatunk meg az egészséges emberi fejlődésről. Dr. Waldinger számos tudományos cikk és könyv szerzője. Orvostanhallgatókat és pszichiátriai rezidenseket tanít.
Elődásában arra keresi a választ, hogy mi tesz bennünket egészségessé és boldoggá egy életen keresztül?
A korlátozott választási lehetőségek
A szerző Pozitív Fegyelmezés Tréner, aki írásában a következő kérdésekre keresi a választ: Szülőkként törvényes jogot kapunk arra, hogy gyakoroljuk a hatalmat a gyerekeik felett. De milyen hatásai lehetnek ennek a hatalomnak hosszú távon a gyerekeinkre, ha mindig feltétlenül elvárjuk tőlük az engedelmességet, amikor, akár a szeretet nevében, nem vagyunk képesek kiengedni a kezünkből a hatalmat, a döntés jogát?
Dicsérj jól!
Iskolás éveim közül volt néhány, melyre nem szívesen gondolok vissza. Nem tűrne nyomdafestéket, ha leírnám, hogy hogy bántak velünk. Az én korosztályom életében ez nem volt ritka. Ma már sokkal inkább figyelünk a gyermeki lélekre, nagyon is fontos szerepet kap a megerősítés és dicséret oktatásunkban, nevelésünkben. Hiszen ki ne vágyna arra, hogy megdicsérjék a munkáját? Ki ne szeretné, hogy elismerjék a teljesítményét, külső és belső értékeit? Mindannyian vágyunk a pozitív megerősítésekre.
Boldogságórás szülői értekezlet
A Boldogságóra képzéseken a résztvevők nem csak a boldogságórák módszertanát sajátíthatják el. Igyekszünk minél jobban megismertetni a résztvevőkkel azt a szellemiséget is, amely a Boldogságórák mögött húzódik. Gyakran elhangzik képzőinktől, hogy necsak boldogságórát tartsanak a gyerekeknek, hanem engedjék, hogy ez a szemléletmód az összes órájukat, pedagógustevékenységüket is átitassa.
Az élet több mint boldognak lenni
Emily Esfahani Smith, író. Írásaiban pszichológiára, filozófiára és az irodalomra támaszkodik annak kapcsán, hogy megírja az emberi tapasztalatásokat – miért vagyunk olyanok, amilyenek vagyunk, és hogyan találhatunk kegyelmet és értelmet egy szenvedésekkel teli világban. Smith filozófiát tanult a Dartmouth Főiskolán. Pozitív pszichológiai diplomáját a Pennsylvaniai Egyetemen szerezte, és a Katolikus Egyetem klinikai pszichológus doktorandusza.
Segítség! Kistesó érkezik!
Egy baba érkezése nagy változás egy család életében. Egy kistestvér érkezése talán még ennél is nagyobb változás, hiszen ugyan már az elsőszülöttel megtapasztaltak segítenek a mindennapokban, de már arra is figyelnünk kell, hogy ő hogyan fogadja a kistesó érkezését.
Hamarosan zárul a jelentkezés az EKOP-ra!
A pozitív pszichológia kutatói azt találták, hogy mindenkinek vannak olyan erősségei, amelyeket érdemes a nevelésben, az oktatásban is szem előtt tartanunk. Ha az erősségeket keressük, más szemmel nézünk majd a gyermekekre, a fiatalokra, és könnyebben tudjuk formálni a viselkedésüket, könnyebben tudjuk őket ösztönözni a pozitív fejlődésre. Azáltal, hogy segítünk nekik megérteni az erősségeiket, abban segítünk, hogy felismerjék, hogyan alkalmazhatják ezeket az erősségeket az életük különféle területein.
Hogyan legyél nyitott gondolkodású szülő?
Legyél nyitott! Hallani mindenhonnan manapság. Nyitott az újra, nyitott a változásra, a lehetőségekre. De mégis mit jelent a nyitottság és miért jó az, ha nyitott gondolkodással próbálunk gyermekeink felé közeledni.
Még kreatívabb szeretnél lenni? Sétálj!
Marily Oppezzo viselkedéséssel és tanulással foglalkozó tudós. Azt tanulmányozza, hogy a test mozgása milyen hatással van az elme mozgására. Amikor megpróbálunk új ötlettel előállni, mindannyiunknál előfordul, hogy elakadunk. Marily Oppezzo magatartás- és tanulás tudós kutatása szerint azonban a felkelés és a sétálás indítja be a kreativitásunkat. Szórakoztató, gyors beszélgetésében elmagyarázza, hogy a gyaloglás hogyan segíthet a lehető legtöbbet kihozni az ötletelésből.