Neveljük boldogságra is a gyerekeket!
Hamarosan zárul a következő tanévi Boldog Óvoda is Boldog Iskola pályázat, amelyet minden évben, hagyományosan a Boldogság Világnapján hirdet meg a Jobb Veled a Világ alapítvány.
Karaktererősségek és az emberiséget összekapcsoló érzelmi élmények hálója
Egyre népszerűbb számban kapnak helyet a közösségi média felületein a különböző életbölcsességek, életformáló, motivációs idézetek, amelyek által tanácsot adunk egymásnak azzal kapcsolatosan, hogy mi a helyes viselkedés, miként lehetünk jobb emberek vagy éppen boldogabbak. Nem ritka a pozitív tulajdonságokkal való önfelvértezés jelensége sem, ahol jobb színben próbáljuk önmagunkat feltüntetni mások előtt. Fogadjátok szeretettel Doltea Enikő pszichológus, pszichopedagógus, boldogságórás pedagógus írását!
Egyetemes nyelv, ami leírja, hogy mi a legjobb bennünk
Dr. Ryan Niemiec az emberekben megtalálható karakter-erősségek oktatásának, kutatásának és gyakorlatának vezető alakja. Ryant az érdekli, hogy az élet minden területéről, minden szakmából és minden helyről származó embereknek segítsen felfedezni és kifejezni alapvető erősségeiket. Ryan díjnyertes pszichológus, nemzetközi műhelyvezető. Számos könyvet írt. Az ő előadását ajánljuk most!
„A bizalom a remény jelen ideje”
Lassan újra elindul a „jelenléti élet”, találkozhatunk azokkal, akiket az elmúlt másfél évben csak monitoron keresztül láthattunk vagy maszkban, minimum másfél méterről. Mit jelent az újranyitás a léleknek? Mire figyeljünk, mit vigyünk magunkkal?
Erről beszélgettünk – a rá jellemző derű- és éleslátással – Kozma-Vízkeleti Dániel család-pszichoterapeutával.
Ép testben ép lélek
A sport egészség, öröm, a mentális jóllétünk egyik fontos forrása. Sokat halljuk, hogy nem lehet elég korán kezdeni. De mégis mikor? Hogyan kezdjük és hogyan folytassuk úgy, hogy a gyerekeink számára a mindennapok fontos része legyen a sportolás.
Vegyél mély levegőt!
Ki ne ismerné azt a helyzetet, amikor egy gyerek nagyon izgul, akár szavalóverseny vagy zeneiskolai vizsga előtt és azt tanácsoljuk neki, hogy vegyen egy nagy levegőt és lassan fújja ki. Majd végezze el ezt egymás után többször is egészen addig, amíg meg nem nyugszik.
Online Boldogságóra képzés a képző szemén keresztül
Veres-Lukács Lillával, a Boldogságóra program egyik képzőjével beszélgettünk arról, hogyan élte meg, hogy a személyes képzések áttevődtek az online térbe és milyen tapasztalatokkal gazdagodott az elmúlt időszakban ezen a területen.
Gratulálunk az áprilisi boldogságórás csoportoknak!
A Boldogságóra program szakmai csapata – a beküldött munkák alapján – minden hónapban megválasztja a hónap csoportjait. Április a megbocsátás gyakorlása hónapja volt, ebben a témakörben érkeztek a szebbnél szebb alkotások.
Gratulálunk az áprilisi boldogságórás pedagógusoknak!
A Boldogságóra program csapata – a beküldött munkák alapján – áprilisban is megválasztotta a hónap pedagógusait. Szívből gratulálunk!
Karaktererősségek az iskolában
Az erősségek használatának fontosságáról egyre többet lehet olvasni – elsősorban angol nyelvű szakirodalomban. Elsősorban a coach-ok, szervezetfejlesztők látták meg benne a lehetőséget, akik a kutatási eredményeket felhasználva találhatják meg a vezető, munkavállalói karakterek fejlődésének útjait.
Tényleg tudod, hogy miért csinálod azt, amit csinálsz?
Petter Johansson kísérleti pszichológus, aki kutatócsoportjával az önismeret és a hozzáállás megváltoztatását tanulmányozza, kérdőíves módszereket éppen úgy alkalmazva, mint a kártyatrükköket. Kutatásának fő témája az önismeret. Fő kérdése, hogy mennyire ismerjük magunkat és hogyan jutunk el oda, hogy ezt az ismeretet megszerezzük? Ennek a vizsgálatához kifejlesztették az úgynevezett választási vakságot, amelynek során mágikus trükkökkel manipulálják az emberek döntéseit, majd megmérik és kiértékelik, hogy az emberek milyen mértékben és módon reagálnak ezekre a változásokra.
Mi történik az agyunkkal, amikor figyelünk?
Mehdi Ordikhani-Seyedlar
számítógépes idegtudós, kognitív agy–számítógép csatolókon dolgozik, vagyis az agy és a számítógép összekapcsolásán. Imádja az agyi hullámmintákat.
Mehdi Ordikhani-Seyedlar több projektet is vezet. Legfőbb területe a nagyméretű adatok elemzése, amely kiterjed a külső eszközök automatizált adat- és képfeldolgozáshoz való valós idejű vezérlésének bioszignáljaira az autóipari alkalmazások számára.
A TED előadásában azt mutatja be, hogyan segíthet az emberi agy gépekkel való összekapcsolása a figyelemhiányos embereknek a fókuszálási nehézségek leküzdésében.
A sport öröm, a mozgás egészség
„Egészen biztos vagyok abban, hogy semmilyen más szakmában ezt a kiteljesedést, ezt a boldogságot, önmagam megvalósításának ezt a lehetőségét nem találtam volna meg.” Szeretettel ajánljuk Galambosiné Honfi Anita írását.
Személyiségtesztek. Mire valók?
Manapság hatalmas a térhódítása az online felületeken fellehető személyiségteszteknek, amelyekből megtudhatjuk, hogy melyik város lenne a legmegfelelőbb otthon számunkra, melyik amerikai sztárra hasonlítunk belső tulajdonságaink alapján vagy éppen melyik szereplő vagyunk a Jégvarázsból? Most a személyiségtesztekről osztjuk meg veletek a gondolatainkat.