MÁS módon színházban lenni – a boldogságórás csoportok élménynapja

Jozifek Zsófia, a Boldogságóra Program koordinátora keresett meg minket a tanévhez közeledve, hogy a Jobb Veled a Világ Alapítvány szeretne megjutalmazni minket az egész éves kreatív és kitartó munkánkért egy élménynappal. Az ajándéknap keretén belül a MáSzínház Különös című színházi nevelési előadására hívtak meg bennünket. Mi ezt a lehetőséget hálával fogadtuk, hatalmas megtiszteltetés volt a …

MÁS módon színházban lenni – a boldogságórás csoportok élménynapja Read More »

Gratulálunk május hónap boldogságórás csoportjainak!

A Boldogságóra program szakmai csapata – a beküldött munkák alapján – minden hónapban megválasztja a hónap csoportjait. Május a testmozgás hónapja volt, ebben a témakörben érkeztek a szebbnél szebb alkotások. A választás most is nehéz volt, hiszen sok értékes munka született. Az alábbi csoportok nyerték el a megtisztelő Hónap Csoportja címet. Az óvodások kategória győztesei: Kismacik Méhecske …

Gratulálunk május hónap boldogságórás csoportjainak! Read More »

Gratulálunk május hónap boldogságórás pedagógusainak!

A Boldogságóra program csapata – a beküldött munkák alapján – májusban is  megválasztotta a hónap pedagógusait. Számtalan ötletes és találó feldolgozás érkezett hozzánk, amelyek a testmozgás témakörét dolgozták fel. Ebben a hónapban a következő pedagógusokat szeretnénk név szerint kiemelni. Az óvodások kategória győztese: Tóth Júlia Katalin Az alsósok kategória győztese: Jeneyné Váradi Brigitta A felsősök kategória …

Gratulálunk május hónap boldogságórás pedagógusainak! Read More »

Szülőként, vagy pedagógusként
szeretnél tenni a  gyerekek mentális
egészségének
megőrzéséért?

Mask Group 4@2x

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kérd ingyenes kiadványunkat / minikurzusunkat!

Group 534@2x

Neveljük boldogságra is a gyerekeket!

Hamarosan zárul a következő tanévi Boldog Óvoda is Boldog Iskola pályázat, amelyet minden évben, hagyományosan a Boldogság Világnapján hirdet meg a Jobb Veled a Világ alapítvány.

Karaktererősségek és az emberiséget összekapcsoló érzelmi élmények hálója

Egyre népszerűbb számban kapnak helyet a közösségi média felületein a különböző életbölcsességek, életformáló, motivációs idézetek, amelyek által tanácsot adunk egymásnak azzal kapcsolatosan, hogy mi a helyes viselkedés, miként lehetünk jobb emberek vagy éppen boldogabbak. Nem ritka a pozitív tulajdonságokkal való önfelvértezés jelensége sem, ahol jobb színben próbáljuk önmagunkat feltüntetni mások előtt. Fogadjátok szeretettel Doltea Enikő pszichológus, pszichopedagógus, boldogságórás pedagógus írását!

Egyetemes nyelv, ami leírja, hogy mi a legjobb bennünk

Dr. Ryan Niemiec az emberekben megtalálható karakter-erősségek oktatásának, kutatásának és gyakorlatának vezető alakja. Ryant az érdekli, hogy az élet minden területéről, minden szakmából és minden helyről származó embereknek segítsen felfedezni és kifejezni alapvető erősségeiket. Ryan díjnyertes pszichológus, nemzetközi műhelyvezető. Számos könyvet írt. Az ő előadását ajánljuk most!

„A bizalom a remény jelen ideje”

Lassan újra elindul a „jelenléti élet”, találkozhatunk azokkal, akiket az elmúlt másfél évben csak monitoron keresztül láthattunk vagy maszkban, minimum másfél méterről. Mit jelent az újranyitás a léleknek? Mire figyeljünk, mit vigyünk magunkkal?
Erről beszélgettünk – a rá jellemző derű- és éleslátással – Kozma-Vízkeleti Dániel család-pszichoterapeutával.

Ép testben ép lélek

A sport egészség, öröm, a mentális jóllétünk egyik fontos forrása. Sokat halljuk, hogy nem lehet elég korán kezdeni. De mégis mikor? Hogyan kezdjük és hogyan folytassuk úgy, hogy a gyerekeink számára a mindennapok fontos része legyen a sportolás.

Vegyél mély levegőt!

Ki ne ismerné azt a helyzetet, amikor egy gyerek nagyon izgul, akár szavalóverseny vagy zeneiskolai vizsga előtt és azt tanácsoljuk neki, hogy vegyen egy nagy levegőt és lassan fújja ki. Majd végezze el ezt egymás után többször is egészen addig, amíg meg nem nyugszik.

Online Boldogságóra képzés a képző szemén keresztül

Veres-Lukács Lillával, a Boldogságóra program egyik képzőjével beszélgettünk arról, hogyan élte meg, hogy a személyes képzések áttevődtek az online térbe és milyen tapasztalatokkal gazdagodott az elmúlt időszakban ezen a területen.

Gratulálunk az áprilisi boldogságórás csoportoknak!

A Boldogságóra program szakmai csapata – a beküldött munkák alapján – minden hónapban megválasztja a hónap csoportjait. Április a megbocsátás gyakorlása hónapja volt, ebben a témakörben érkeztek a szebbnél szebb alkotások.

Gratulálunk az áprilisi boldogságórás pedagógusoknak!

A Boldogságóra program csapata – a beküldött munkák alapján – áprilisban is megválasztotta a hónap pedagógusait. Szívből gratulálunk!

Karaktererősségek az iskolában

Az erősségek használatának fontosságáról egyre többet lehet olvasni – elsősorban angol nyelvű szakirodalomban. Elsősorban a coach-ok, szervezetfejlesztők látták meg benne a lehetőséget, akik a kutatási eredményeket felhasználva találhatják meg a vezető, munkavállalói karakterek fejlődésének útjait.

Tényleg tudod, hogy miért csinálod azt, amit csinálsz?

Petter Johansson kísérleti pszichológus, aki kutatócsoportjával az önismeret és a hozzáállás megváltoztatását tanulmányozza, kérdőíves módszereket éppen úgy alkalmazva, mint a kártyatrükköket. Kutatásának fő témája az önismeret. Fő kérdése, hogy mennyire ismerjük magunkat és hogyan jutunk el oda, hogy ezt az ismeretet megszerezzük? Ennek a vizsgálatához kifejlesztették az úgynevezett választási vakságot, amelynek során mágikus trükkökkel manipulálják az emberek döntéseit, majd megmérik és kiértékelik, hogy az emberek milyen mértékben és módon reagálnak ezekre a változásokra.

Segítség! Mérgező barát van a gyerekem mellett!

Elég sok szülő találkozik azzal a jelenséggel gyermeke fejlődésének egy-egy szakaszában, hogy olyan – akár óvodás, akár iskolai környezetben – barát kerül a gyermeke mellé, aki rossz irányba befolyásolja. A helyzetet egyáltalán nem könnyű megoldani, bár az, hogy mennyire okoz gondot az mindenképpen függ az életkortól és a szülő-gyermek kapcsolattól.

Mi történik az agyunkkal, amikor figyelünk?

Mehdi Ordikhani-Seyedlar
számítógépes idegtudós, kognitív agy–számítógép csatolókon dolgozik, vagyis az agy és a számítógép összekapcsolásán. Imádja az agyi hullámmintákat.
Mehdi Ordikhani-Seyedlar több projektet is vezet. Legfőbb területe a nagyméretű adatok elemzése, amely kiterjed a külső eszközök automatizált adat- és képfeldolgozáshoz való valós idejű vezérlésének bioszignáljaira az autóipari alkalmazások számára.
A TED előadásában azt mutatja be, hogyan segíthet az emberi agy gépekkel való összekapcsolása a figyelemhiányos embereknek a fókuszálási nehézségek leküzdésében.

A sport öröm, a mozgás egészség

„Egészen biztos vagyok abban, hogy semmilyen más szakmában ezt a kiteljesedést, ezt a boldogságot, önmagam megvalósításának ezt a lehetőségét nem találtam volna meg.” Szeretettel ajánljuk Galambosiné Honfi Anita írását.

Személyiségtesztek. Mire valók?

Manapság hatalmas a térhódítása az online felületeken fellehető személyiségteszteknek, amelyekből megtudhatjuk, hogy melyik város lenne a legmegfelelőbb otthon számunkra, melyik amerikai sztárra hasonlítunk belső tulajdonságaink alapján vagy éppen melyik szereplő vagyunk a Jégvarázsból? Most a személyiségtesztekről osztjuk meg veletek a gondolatainkat.