Ember a filmben
Dr. Kapitány-Fövény Máté klinikai szakpszichológus, adjunktus a Boldogság Világnapi konferencia előadója most filmeket elemez a pszichológus szemével. A rendkívül izgalmas kezdeményezésről beszélgettünk.
Karaktererősségek, mint életünk és személyes jóllétünk meghatározói
A pozitív pszichológia központi tárgyköreként a pozitív érzelmek, az egyéni vonások és a karaktererősségek állnak, amelyek alappillérei az egyéni és interperszonális jóllétnek. Tudatos fejlesztésük különböző életszakaszokban és területeken, jótékony hatással van az egészségmegőrzés és annak minőségére nézve, ezért prevenciós jellegű különböző patológiák kialakulására vonatkozólag.
Mik azok a karaktererősségek és miért fontosak?
Miért lehet érdekekes számunkra a karaktererősségeink megismerése, egyáltalán mik azok a karaktererősségek? Valójában a pozitív tulajdonságaink, pozitív jellemvonásaink összessége. Nemcsak önmagunkban, de másokban is jó, ha ezeket felfedezzük, mert segítségünkre lehet a másik emberrel való kapcsolat létesítésében, megértésében, legyen szó barátról, munkatársról vagy éppen egy potenciális új kapcsolatról.
Sport, sport, sport
Amikor egy kismamát megkérdezünk, fiút vagy lányt szeretne-e, legtöbbször azt a választ kapjuk, mindegy, csak egészséges legyen. Mit is kívánhatnánk többet gyermekünknek, mint egészséges életet. Mert az egészség mindent feltételez. Fizikai és lelki jóllétet is. Amit pedig legkönnyebben megtehetünk gyermekünk és magunk egészségéért , az a helyes táplálkozás és a mozgás.
Táncolunk?
Egyre több oktatási intézmény csatlakozik ahhoz a világméretű megmozduláshoz, amely a 2020-as év valószínűlegk legjobb tánckihívása a dél-afrikai DJ Master KG és Nomcedo Jerusalema című dalára. Csatlakozzatok ti is!
„Nagy az óvodapedagógus felelőssége”
Korábbi írásainkban már érintettük a gyerekkori barátságok helyét az életünkben. Most Vida Ágnes gyerekpszichológust kérdezzük arról, nem értékeljük-e túl az óvodáskori barátságok szerepét a gyerekek életében, hol, mely életkorban kezdődhetnek az igazán mély kapcsolatok.
KÖVES(S) boldogság!
Korábban már hírt adtunk a Facebook oldalunkon egy csodálatos kezdeményezésről, amelynek során Székesfehérváron számos csodálatos festett kőre bukkanhattak a város lakói két hölgy jóvoltából, akiknek a “Megtalálni, örülni, posztolni, újra szabadon bocsátani!” volt a mottója.
Ne féljünk meditálni!
Nehéz időket élünk. Várhatóan egyre többen küzdenek majd mentális problémákkal a bezártság, a betegségtől való félelem, a korábbi élet elveszítése miatt. Tudjuk, stresszes időket élünk. Egy tanulmány szerint a napi kb. 4000 gondolatunknak közel 80%-a negatív. Ez persze evolúcióbiológiai szempontból nézve természetesnek is vehető, hiszen biológiailag a túlélésre, a nehézségek, veszélyek leküzdésére vagyunk alkotva. Ne véljünk hát meditálni!
Amel Karboul: A globális tanulási válságról és arról, hogy mit tehetünk ellene
Dr. Amel Karboul hidakat épít a magán, az állami szektor és a civil társadalom között, hogy megoldja az oktatás mai globális kihívásait. Amel Karboul a felelős vezetők, csapatok és szervezetek új generációját táplálja és ösztönzi arra, hogy áttöréseket hozzanak létre gondolkodásukban, átalakítsák önmagukat, és az igazságos és fenntartható jövő felé törekedjenek.
Online Boldogságóra képzés egy óvónéni szemével
Hajnáczkiné Miller Anikó bodajki óvodapedagógus nemrég részt vett a Boldogságóra képzésünkben, amit most a vírushelyzet miatt online körülmények között tartunk. Vele beszélgetünk a tapasztalatairól.
Gratulálunk a márciusi boldogságórás csoportoknak!
A Boldogságóra program szakmai csapata – a beküldött munkák alapján – minden hónapban megválasztja a hónap csoportjait. Március az apró örömök élvezete hónapja volt, ebben a témakörben érkeztek a szebbnél szebb alkotások.
Gratulálunk az apró örömök hónap boldogságórás pedagógusainak!
A Boldogságóra program csapata – a beküldött munkák alapján – márciusban is megválasztotta a hónap pedagógusait.
Tanítsuk meg a tanárokat arra, hogyan teremtsék meg a varázslatot!
Christopher Emdin tudományos szószóló, aki hip-hop segítségével készíti fel a tanárokat erre a pályára. Chris Emdin úgy véli, hogy a legjobb tanárok a legvalószínűtlenebb helyeken találhatók – és hogy a hagyományos oktatáselmélet kudarcot vall tanulóinkon. Ezért alapította a Science Genius BATTLES-t, amely a hip-hopban alkalmazott önkifejezési és elköteleződési technikákat beviszi az osztályterembe. Emdin a The Huffington Post munkatársa és a Columbia Egyetem Tanári Főiskolájának docense.
Előadásnak kulcsa: Hogyan tudjuk szétszórni a varázslatot? Ugyanis a varázslat tanítható.
A megbocsátás, mint gyógyító erő
Doltea Enikő pszichológus, pszichopedagógus, Boldogságórás pedagógus megbocsátással kapcsolatos írását ajánljuk figyelmetekbe.