MÁS módon színházban lenni – a boldogságórás csoportok élménynapja

Jozifek Zsófia, a Boldogságóra Program koordinátora keresett meg minket a tanévhez közeledve, hogy a Jobb Veled a Világ Alapítvány szeretne megjutalmazni minket az egész éves kreatív és kitartó munkánkért egy élménynappal. Az ajándéknap keretén belül a MáSzínház Különös című színházi nevelési előadására hívtak meg bennünket. Mi ezt a lehetőséget hálával fogadtuk, hatalmas megtiszteltetés volt a …

MÁS módon színházban lenni – a boldogságórás csoportok élménynapja Read More »

Gratulálunk május hónap boldogságórás csoportjainak!

A Boldogságóra program szakmai csapata – a beküldött munkák alapján – minden hónapban megválasztja a hónap csoportjait. Május a testmozgás hónapja volt, ebben a témakörben érkeztek a szebbnél szebb alkotások. A választás most is nehéz volt, hiszen sok értékes munka született. Az alábbi csoportok nyerték el a megtisztelő Hónap Csoportja címet. Az óvodások kategória győztesei: Kismacik Méhecske …

Gratulálunk május hónap boldogságórás csoportjainak! Read More »

Gratulálunk május hónap boldogságórás pedagógusainak!

A Boldogságóra program csapata – a beküldött munkák alapján – májusban is  megválasztotta a hónap pedagógusait. Számtalan ötletes és találó feldolgozás érkezett hozzánk, amelyek a testmozgás témakörét dolgozták fel. Ebben a hónapban a következő pedagógusokat szeretnénk név szerint kiemelni. Az óvodások kategória győztese: Tóth Júlia Katalin Az alsósok kategória győztese: Jeneyné Váradi Brigitta A felsősök kategória …

Gratulálunk május hónap boldogságórás pedagógusainak! Read More »

Szülőként, vagy pedagógusként
szeretnél tenni a  gyerekek mentális
egészségének
megőrzéséért?

Mask Group 4@2x

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kérd ingyenes kiadványunkat / minikurzusunkat!

Group 534@2x

Társas kapcsolataink és jóllétünk alakulása a pandémia idején

Köztudott, hogy létfenntartásunk evolúciós megalapozottságú, hiszen biológiailag is determináltak vagyunk arra, hogy valahova tartozzunk, egyszóval vágyunk mások társaságára. A szociális háló keretein belül nemcsak alapvető szükségleteink és céljaink kielégítése, megvalósítása válhat lehetővé, hanem a valahová való tartozás, a biztonság és a szeretetérzés is, ami jóval elsődlegesebb. Talán ezért is, szinte ösztönszerűen vágyunk mások társaságára, ami a fejlődés mellett, egyben erőteljes egészség és lelki jóllétet biztosít és ugyanakkor támogató hatással is bír.

A pozitív pszichológiáról, a boldogság titkairól

A pszichológia általában a mentális betegségekre összpontosít, a pozitív pszichológia a jóllét elérésének tudománya. Erről tart előadást Jessie Charles 17 évesen.

A csodalámpa – Galambosiné Honfi Anita könyvajánlója

„Első hallásra hihetetlen ötletnek tűnhet meditációra ösztönözni a gyerekeket, de ha leleményesen és megnyerően vezetjük rá őket, a meditáció fantasztikus eszköz lehet számukra. Csillapítja a szorongásaikat, erősíti önbecsülésüket, felszabadítja képzeletüket, a nyugodt, megfontolt életszemlélet szeretetére nevel, és hozzájárul ahhoz, hogy kiegyensúlyozott felnőttekké váljanak.” Olvasható ennek a mesés könyvnek hátoldalán.

Madarat tolláról

„Robert Biswas-Diener a pozitív pszichológia Indiana Jones-sza. Hosszú éveken át tanulmányozta a boldogságot Indiában, Grönlandon, Spanyolországban és Izraelben; amerikai amisokkal és kenyai maszájokkal töltötte idejét, hogy megtudja, mi fakasztja mosolyra az embereket a világ különböző pontjain. Amikor egyszer megkérdezték tőle, hogy ha csak egyetlen tanácsot adhatna a boldogsággal kapcsolatban, mi lenne az, Robert ezt válaszolta: „Fektessünk be az emberi kapcsolatokba”.

Útra keltek a kis csigák…

Szeretettel adjuk köre Bezzeg Andrea írását, akinek a meséit megtalálhatjátok a Boldogságóra kézikönyvekben is.

Hatalmas siker! 15 ezren velünk tartottak

November 13-án tartotta a Jobb Veled a Világ Alapítvány a II. Pozitív Pedagógia és Nevelés Konferenciát, amely idén is hatalmas népszerűségnek örvendett. Közel 15.000 regisztrált konferencialátogatónk volt és az előadások össznézettsége elérte az 50 ezret.

A szépség, mint erőforrás

Tabajdi Éva klinikai gyermek szakpszichológus, családterapeuta, iskolapszichológus és a II. Pozitív Pedagógia és Nevelés Konferencia előadója. Vele beszélgettünk.

Képernyők, kütyük: Mikor és mennyit használja őket a gyerek?

Vida Ágnes babapszichológus is előad a II. Pozitív Pedagógia és Nevelés Konferencián november 13-án. Előadásának címe Képernyők, kütyük: Mikor és mennyit használja őket a gyerek? Vele beszélgettünk.

„A legfontosabb, hogy érezzék, nem maradtak egyedül”

L. Ritók Nóra Az Igazgyöngy Alapítvány szakmai vezetője előadásában A szegénység egészséget amortizáló hatásairól fog beszélni a II. Pozitív Pedagógia és Nevelés Konferencián. Erről osztja meg most gondolatait velünk néhány mondatban.

A Positive Education hazai aspektusai

Dr. Ladnai Attiláné neveléstudományi kutató is tart előadást a II. Pozitív Pedagógia és Nevelés Konferencián november 13-án. Vele beszélgettünk.

„Mesehallgatás közben láthatatlanul épül a közösség”

Bajzáth Mária neveléstudományi bölcsész-kutató, tanító, tanár, aki mesét is mond nekünk a november 13-i konferenciánkon.

Szeretetre éhezve – veszélyek és esélyek a kamaszkorban

L. Stipkovits Erika a Személyiségfejlesztő Akadémia igazgatója, klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, szakíró, előadó a II. Pozitív Pedagógia és Nevelés Konferencián. Vele beszélgettük.

„A szeretet nem valami, hanem valaki”

Dr. Mészáros László a Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Karának docense a II. Pozitív Pedagógia és Nevelés Konferencia előadója. Vele beszélgettük.

Tudatos gyerekek a neten

Fegyverneki Gergő tanár, módszertani tréner, több pedagógiai sikerkönyv szerzője, a Debreceni Bűvösvölgy Médiaértés-oktató Központ munkatársa.

„A legnagyobb kihívás a bizalom helyreállítása lesz”

Dr. Magyaródi Tímea pszichológus, egyetemi adjunktus, a II. Pozitív Pedagógia és Nevelés Konferencia előadója. Vele beszélgettünk.