Társas kapcsolataink és jóllétünk alakulása a pandémia idején
Köztudott, hogy létfenntartásunk evolúciós megalapozottságú, hiszen biológiailag is determináltak vagyunk arra, hogy valahova tartozzunk, egyszóval vágyunk mások társaságára. A szociális háló keretein belül nemcsak alapvető szükségleteink és céljaink kielégítése, megvalósítása válhat lehetővé, hanem a valahová való tartozás, a biztonság és a szeretetérzés is, ami jóval elsődlegesebb. Talán ezért is, szinte ösztönszerűen vágyunk mások társaságára, ami a fejlődés mellett, egyben erőteljes egészség és lelki jóllétet biztosít és ugyanakkor támogató hatással is bír.
A pozitív pszichológiáról, a boldogság titkairól
A pszichológia általában a mentális betegségekre összpontosít, a pozitív pszichológia a jóllét elérésének tudománya. Erről tart előadást Jessie Charles 17 évesen.
A csodalámpa – Galambosiné Honfi Anita könyvajánlója
„Első hallásra hihetetlen ötletnek tűnhet meditációra ösztönözni a gyerekeket, de ha leleményesen és megnyerően vezetjük rá őket, a meditáció fantasztikus eszköz lehet számukra. Csillapítja a szorongásaikat, erősíti önbecsülésüket, felszabadítja képzeletüket, a nyugodt, megfontolt életszemlélet szeretetére nevel, és hozzájárul ahhoz, hogy kiegyensúlyozott felnőttekké váljanak.” Olvasható ennek a mesés könyvnek hátoldalán.
Útra keltek a kis csigák…
Szeretettel adjuk köre Bezzeg Andrea írását, akinek a meséit megtalálhatjátok a Boldogságóra kézikönyvekben is.
Hatalmas siker! 15 ezren velünk tartottak
November 13-án tartotta a Jobb Veled a Világ Alapítvány a II. Pozitív Pedagógia és Nevelés Konferenciát, amely idén is hatalmas népszerűségnek örvendett. Közel 15.000 regisztrált konferencialátogatónk volt és az előadások össznézettsége elérte az 50 ezret.
A szépség, mint erőforrás
Tabajdi Éva klinikai gyermek szakpszichológus, családterapeuta, iskolapszichológus és a II. Pozitív Pedagógia és Nevelés Konferencia előadója. Vele beszélgettünk.
Képernyők, kütyük: Mikor és mennyit használja őket a gyerek?
Vida Ágnes babapszichológus is előad a II. Pozitív Pedagógia és Nevelés Konferencián november 13-án. Előadásának címe Képernyők, kütyük: Mikor és mennyit használja őket a gyerek? Vele beszélgettünk.
„A legfontosabb, hogy érezzék, nem maradtak egyedül”
L. Ritók Nóra Az Igazgyöngy Alapítvány szakmai vezetője előadásában A szegénység egészséget amortizáló hatásairól fog beszélni a II. Pozitív Pedagógia és Nevelés Konferencián. Erről osztja meg most gondolatait velünk néhány mondatban.
A Positive Education hazai aspektusai
Dr. Ladnai Attiláné neveléstudományi kutató is tart előadást a II. Pozitív Pedagógia és Nevelés Konferencián november 13-án. Vele beszélgettünk.
„Mesehallgatás közben láthatatlanul épül a közösség”
Bajzáth Mária neveléstudományi bölcsész-kutató, tanító, tanár, aki mesét is mond nekünk a november 13-i konferenciánkon.
Szeretetre éhezve – veszélyek és esélyek a kamaszkorban
L. Stipkovits Erika a Személyiségfejlesztő Akadémia igazgatója, klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, szakíró, előadó a II. Pozitív Pedagógia és Nevelés Konferencián. Vele beszélgettük.
„A szeretet nem valami, hanem valaki”
Dr. Mészáros László a Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Karának docense a II. Pozitív Pedagógia és Nevelés Konferencia előadója. Vele beszélgettük.
Tudatos gyerekek a neten
Fegyverneki Gergő tanár, módszertani tréner, több pedagógiai sikerkönyv szerzője, a Debreceni Bűvösvölgy Médiaértés-oktató Központ munkatársa.
„A legnagyobb kihívás a bizalom helyreállítása lesz”
Dr. Magyaródi Tímea pszichológus, egyetemi adjunktus, a II. Pozitív Pedagógia és Nevelés Konferencia előadója. Vele beszélgettünk.