Taní - tani

„Szívügyem az iskola”

2021.10.15 00.23 Írta: Hajdu Henrietta
boldogságóra
boldogságóra program
pozitív pedagógia

Szívügyem az iskola, a gyerekek.  Számomra, és a tantestület számára is nagyon fontos, hogy a gyerekek szeressenek iskolába járni! Érezzék, hogy mi is szeretjük őket, szeretettel várjuk nap, mint nap az érkezésüket, és, hogy mindig, mindenhol, szàmíthatnak ránk, megbízhatnak bennünk!

Az idei tanévben nyertük el az Örökös Boldog Iskola címet.

A nevelőtestület már a cím elnyerése előtt is támogatta a programot, ez a támogatás, érdeklődés az egész tanévben kitartott.

A szülők a tanév elején tudták meg, hogy Örökös Boldog Iskola lettünk. Egyöntetű volt az öröm, mindenkitől csak pozitív visszajelzést, megerősítést kaptunk. Rengeteg érdeklődés is kísérte a kezdeti szakaszt, mert sokan nem hallottak még a Boldog Iskoláról. Mivel már az idei a harmadik tanév, pontosan tudják a hozzátartozók is milyen sokat ad a program, hiszen az online időszakban, akár a szülő- diák közösen dolgozott fel egy témát a pedagógus segítségével!

játék4

A tanulók nagyon szeretik. Először csak készség tantárgyakba, osztályfőnöki órákba csempésztük, vagy délutáni foglalkozásokba. Mára, mivel tapasztaljuk az egyértelmű pozitív hatást, szinte minden tanítási óra ráhangolódására segítségül vesszük, pl: Bagdi Bella egy- egy dalát. Iskolánk minden osztálya és pedagógusa részt vesz a programban. Minden órát, minden csoport hatalmas izgalommal és érdeklődéssel vár. Még a nehezen motiválható, zárkózott diákok is aktívan vesznek részt az órákon.

A boldogságórák segítségével a gyermekek még inkább érzik a rájuk figyelést , az odafigyelést, tapasztalják a megértést, az érzelmeknek a kifejtésére, megbeszélésére, a boldogság összetevőinek a megtapasztalására. A későbbiekben tudják ezt a saját életükre, a mindennapjaikra rávetíteni, hasznosítani a boldogságóra jótékony hatását.

Tapasztalat, hogy nőtt a tanulók önbizalma, tanulmányi eredménye. Sokkal nyitottabbakká váltak, több versenyen vesznek részt eredményesen, csökkent a bukások száma. És ami a legfontosabb: odafigyelnek egymásra, tisztelik a másikat, segítenek, ha valaki bajban van, vagy esetleg nem ért valamit.

Iskolánkban célul tűztük ki, hogy a hagyományos tudásátadás mellett tanulóinknak segítséget nyújtsunk a boldogságra való képesség fejlesztéséhez.

Ehhez a lehető legnagyobb segítséget nyújtja a Boldogságóra program.

A boldogságórákon végzett gyakorlatok:

  • növelik a gyermekek boldogságszintjét
  • erősítik önbizalmukat, kitartásukat
  • csökkentik szorongásukat
  • fokozzák a koncentrációs képességüket
  • fejlesztik kreativitásukat.

A boldogságórák eredményeként tanulóink képesek megbirkózni a problémákkal, megoldandó feladatként kezelik a mindennapok kihívásait.

Észreveszik az élet szépségeit, apró örömeit, optimista és magabiztos gyermekekké, majdan pedig boldog, határozott és pozitív énképpel rendelkező felnőtté válhatnak.

Nagyon hálásak vagyunk a programért, nekünk, felnőtteknek is csak megerősítést nyújt abban, hogy nekünk nem szakmánk, hanem hivatásunk van! Csak ajánlani tudom minden óvodának, iskolának!

Köszönjük!

Szülőként, vagy pedagógusként
szeretnél tenni a  gyerekek mentális
egészségének
megőrzéséért?

Mask Group 4@2x

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kérd ingyenes kiadványunkat / minikurzusunkat!

Group 534@2x