Taní - tani

Beszámoló egy Örökös Boldog Iskolából

2021.03.23 01.33 Írta: Hajdu Henrietta
boldog iskola
örökös boldog iskola
pozitív nevelés
pozitív pedagógia
pozitív pszichológia

„Aki nem hisz abban, hogy mennyi jó ember van, az kezdjen el valami jót tenni, és meglátja, milyen sokan odaállnak mellé.” – Böjte Csaba szavai erősítenek meg abban, mi szerint úgy gondolom, sok jó ember van, aki hisz az Iskolánkban, az Encsencs- Penészlek- Nyírvasvári Általános Iskolában, az itt folyó munkában, az itt tanító pedagógusokban. Az itt végzett diákok megállják helyüket a középiskolákban, sokan szakmát tanulnak, sokan diplomával vágnak neki az életnek.

Elnyertük az Örökös Boldog Iskola címet, Akkreditált Kiváló Tehetségpont lettünk, az Energiatudatos Iskola , illetve az Ökoiskola címet is!

Ez nem jöhetett volna létre a tantestület és az itt tanuló diákok nélkül.

Ezek a címek egy iskola megkülönböztető minőségjelzője, amelyet remélem, a szülők továbbra is értékelnek a jövőben, és úgy gondolom, a fenntartó felé is pozitív üzenettel bír.

A tantestület nevében szeretném kijelenteni, hogy munkánkkal, magatartásunkkal szeretnénk továbbra is megfelelni e szép elismeréseknek. A tanulóink a tanév során 160 - 200 pályázatot nyújtanak be, illetve vettek részt megmérettetésen, rendszerint sikerekkel!

penészlek_1

A siker titka: az együttműködés a szülőkkel, a gyerekekkel , a pedagógusokkal egyaránt!

A közös munka! Nehéz volt az online időszak, de megcsináltuk, ez az együttműködő szülők nélkül nem ment volna!

A  munkánk megkoronázásaképpen Kiváló Tehetséggondozó címet kapott a Tantestületünk! Úgy gondolom ennél nagyobb elismerés nem lehet egy tantestület életében!

Büszkék vagyunk rá!

Mitől lesz valakiből jó pedagógus?

Nemcsak a diákok tanulhatnak sokat a tanáraiktól, kölcsönösen építik, erősítik egymást.

A minap belegondoltam, mit is értem el, illetve értünk el közösen, együtt, egymásért dolgozva az immár Kiváló Akkreditált Tehetségpontként működő penészleki általános iskolában.

A sok barát, akikkel könnyebb elviselni a nehézségeket, és teljesíteni a feladatokat segítenek nap, mint nap. És ott a sok diák, akik szeretnek, elfogadnak, megerősítenek abban, hogy jól végzem a munkámat  és természetesen az igazi nagybetűs pedagógus kollégáim!

penészlek_2

Az egyik legfontosabb a bizalmi kapcsolat kiépítése a gyerekekkel. Hiszem, hogy leginkább ettől lesz valakiből jó pedagógus, függetlenül attól, hogy milyen módszerrel dolgozik.

Ha egy gyerek megkapja a támogatottságot ahhoz, hogy érzelmileg megerősödjön, és merjen hibázni is, akkor a jövőben is meg tudja állni a helyét! Az Encsencs–Penészlek–Nyírvasvári Általános Iskola tantestülete példaértékűen összedolgozik, a pedagóguscsapat minden esetben a tanulók érdekeit tartja szem előtt. Csak az első félévben félszáz pályázatot írtunk, aminek már tudni lehet az eredményét, az élmezőnyben végeztünk.  Persze, a saját házunk táján is eredményesen sepregetünk, vagyis ásunk: 30-40 gyümölcsfát ültettünk el az iskola kertjében. A csemeték szimbolizálják a szívügyünket, a tehetséggondozást.

Valljuk, hogy mindenkiben ott a tehetség, csak fel kell ismerni.

Van olyan diák, aki nem matek zseni, de helyezést ért el az országos és nemzetközi fotó- és videópályázatokon. Szerencsések vagyunk, mert a fenntartó Mátészalkai Tankerület mellett mindig és mindenben számíthatunk a településeink önkormányzataira, polgármestereire is. Hálás vagyok az emberekért, akiket mellém adott a sors, legyen az családtag, barát, diák vagy munkatárs.

Beszélgetünk a megküzdésről is

Kèt fogyatékkal élő emberrel ismerkedhettünk meg a gyerekekkel. Zoli bácsi egy betegség miatt került kerekesszékbe, amit 25 éves korában diagnosztizáltak. Előtte ugyanúgy élte az életét, mint bárki más. Határőr volt, még a sapkáját, bizonyítványait és fotóalbumát is elhozta megmutatni. Zsolt a betegségével együtt született. Miközben anyukája mesélte nekünk történetét könnyezni kezdett. Fia ölelgette, próbálta megnyugtatni. Ezt látva mi is teljesen elérzékenyültünk.

penészlek_3

Sokkoló volt rájönni, hogy a mi mindennapi  „problémáink˝ mennyire aprók az övéikhez viszonyítva. Példaértékű, hogy a körülményekhez képest mégis pozitívak, boldogan élik az életüket. Úgy meghatódtak a gyerekek is, hogy kérdéseket se nagyon tudtak feltenni. A hangulat oldására játékos feladatokkal tapasztalhatták meg, hogy mennyire nehéz mozgássérültként, vagy látássérültként élni. Utána még egy finom ebédre is meghívtunk mindenkit az idősek otthonába. A program után mindenki átértékelte magában, hogy mennyit jelent az egészség...

Nem titok: diákjaink többsége hátrányos helyzetű, szerény anyagi körülmények között élő családból származik, azonban az mindent megteszünk azért, hogy a tehetség „utat törjön magának”. A tárgy- vagy pénzjutalmas versenyeken és a pályázati kiírásokon elért dobogós helyezések, illetve a jó cél érdekében kapott támogatások mindig megteremtik a lehetőségét annak, hogy aki zenében jó, új hangszerhez, aki rajzban, új felszereléshez, aki táncban, az fellépőruhához jusson, és az utazási, részvételi költségekre is jusson pénz.

Tévhit, hogy csak a minden tantárgyból kitűnő diákok lehetnek tehetségesek. Előfordul, hogy egy-egy tárgyból valaki csak közepes, de a maga területén kimagaslóan jól teljesít!

A boldogságórák jótékony hatása

Amikor a gyermek már egy gyönyörű rajzban is ki tudja fejezni az érzéseit, amikor nyíltan beszélni is tud róla közösség előtt, akkor már minden rendben van! Második tanéve tartunk Boldogság órákat. Ahogy a gyerekek szeretik, úgy a pedagógusok is örömmel készülnek rá, és tartják meg ezeket az órákat!

Ennyi idő után is nyilvánvaló számunkra, hogy a Boldogság program által a gyerekek önbizalma nőtt, magabiztosabbak!

A tanulmányi eredmény is javult iskolai szinten, sem év végén, sem félévkor nem volt elégtelen osztályzat.

A havi témák feladatai, Bagdi Bella zenéjének hallgatása, mind mind csapatépítő jelleggel bír! Az osztályközösség közösségi értéke 100 %- ban fejlődött. A játékos feladatokat, melyet a továbbképzésen, vagy találkozón sajátíthattunk el, nagyon szeretik a gyerekek, és ezeket már szinte minden óra bevezető részébe beépítjük!

Egyre inkább tudjuk, hogy nekünk nem szakmánk, hanem hivatásunk van!

Szülőként, vagy pedagógusként
szeretnél tenni a  gyerekek mentális
egészségének
megőrzéséért?

Mask Group 4@2x

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kérd ingyenes kiadványunkat / minikurzusunkat!

Group 534@2x