„Aki nem hisz abban, hogy mennyi jó ember van, az kezdjen el valami jót tenni, és meglátja, milyen sokan odaállnak mellé.” – Böjte Csaba szavai erősítenek meg abban, mi szerint úgy gondolom, sok jó ember van, aki hisz az Iskolánkban, az Encsencs- Penészlek- Nyírvasvári Általános Iskolában, az itt folyó munkában, az itt tanító pedagógusokban. Az itt végzett diákok megállják helyüket a középiskolákban, sokan szakmát tanulnak, sokan diplomával vágnak neki az életnek.
Elnyertük az Örökös Boldog Iskola címet, Akkreditált Kiváló Tehetségpont lettünk, az Energiatudatos Iskola , illetve az Ökoiskola címet is!
Ez nem jöhetett volna létre a tantestület és az itt tanuló diákok nélkül.
Ezek a címek egy iskola megkülönböztető minőségjelzője, amelyet remélem, a szülők továbbra is értékelnek a jövőben, és úgy gondolom, a fenntartó felé is pozitív üzenettel bír.
A tantestület nevében szeretném kijelenteni, hogy munkánkkal, magatartásunkkal szeretnénk továbbra is megfelelni e szép elismeréseknek. A tanulóink a tanév során 160 - 200 pályázatot nyújtanak be, illetve vettek részt megmérettetésen, rendszerint sikerekkel!
A siker titka: az együttműködés a szülőkkel, a gyerekekkel , a pedagógusokkal egyaránt!
A közös munka! Nehéz volt az online időszak, de megcsináltuk, ez az együttműködő szülők nélkül nem ment volna!
A munkánk megkoronázásaképpen Kiváló Tehetséggondozó címet kapott a Tantestületünk! Úgy gondolom ennél nagyobb elismerés nem lehet egy tantestület életében!
Büszkék vagyunk rá!
Mitől lesz valakiből jó pedagógus?
Nemcsak a diákok tanulhatnak sokat a tanáraiktól, kölcsönösen építik, erősítik egymást.
A minap belegondoltam, mit is értem el, illetve értünk el közösen, együtt, egymásért dolgozva az immár Kiváló Akkreditált Tehetségpontként működő penészleki általános iskolában.
A sok barát, akikkel könnyebb elviselni a nehézségeket, és teljesíteni a feladatokat segítenek nap, mint nap. És ott a sok diák, akik szeretnek, elfogadnak, megerősítenek abban, hogy jól végzem a munkámat és természetesen az igazi nagybetűs pedagógus kollégáim!
Az egyik legfontosabb a bizalmi kapcsolat kiépítése a gyerekekkel. Hiszem, hogy leginkább ettől lesz valakiből jó pedagógus, függetlenül attól, hogy milyen módszerrel dolgozik.
Ha egy gyerek megkapja a támogatottságot ahhoz, hogy érzelmileg megerősödjön, és merjen hibázni is, akkor a jövőben is meg tudja állni a helyét! Az Encsencs–Penészlek–Nyírvasvári Általános Iskola tantestülete példaértékűen összedolgozik, a pedagóguscsapat minden esetben a tanulók érdekeit tartja szem előtt. Csak az első félévben félszáz pályázatot írtunk, aminek már tudni lehet az eredményét, az élmezőnyben végeztünk. Persze, a saját házunk táján is eredményesen sepregetünk, vagyis ásunk: 30-40 gyümölcsfát ültettünk el az iskola kertjében. A csemeték szimbolizálják a szívügyünket, a tehetséggondozást.
Valljuk, hogy mindenkiben ott a tehetség, csak fel kell ismerni.
Van olyan diák, aki nem matek zseni, de helyezést ért el az országos és nemzetközi fotó- és videópályázatokon. Szerencsések vagyunk, mert a fenntartó Mátészalkai Tankerület mellett mindig és mindenben számíthatunk a településeink önkormányzataira, polgármestereire is. Hálás vagyok az emberekért, akiket mellém adott a sors, legyen az családtag, barát, diák vagy munkatárs.
Beszélgetünk a megküzdésről is
Kèt fogyatékkal élő emberrel ismerkedhettünk meg a gyerekekkel. Zoli bácsi egy betegség miatt került kerekesszékbe, amit 25 éves korában diagnosztizáltak. Előtte ugyanúgy élte az életét, mint bárki más. Határőr volt, még a sapkáját, bizonyítványait és fotóalbumát is elhozta megmutatni. Zsolt a betegségével együtt született. Miközben anyukája mesélte nekünk történetét könnyezni kezdett. Fia ölelgette, próbálta megnyugtatni. Ezt látva mi is teljesen elérzékenyültünk.
Sokkoló volt rájönni, hogy a mi mindennapi „problémáink˝ mennyire aprók az övéikhez viszonyítva. Példaértékű, hogy a körülményekhez képest mégis pozitívak, boldogan élik az életüket. Úgy meghatódtak a gyerekek is, hogy kérdéseket se nagyon tudtak feltenni. A hangulat oldására játékos feladatokkal tapasztalhatták meg, hogy mennyire nehéz mozgássérültként, vagy látássérültként élni. Utána még egy finom ebédre is meghívtunk mindenkit az idősek otthonába. A program után mindenki átértékelte magában, hogy mennyit jelent az egészség...
Nem titok: diákjaink többsége hátrányos helyzetű, szerény anyagi körülmények között élő családból származik, azonban az mindent megteszünk azért, hogy a tehetség „utat törjön magának”. A tárgy- vagy pénzjutalmas versenyeken és a pályázati kiírásokon elért dobogós helyezések, illetve a jó cél érdekében kapott támogatások mindig megteremtik a lehetőségét annak, hogy aki zenében jó, új hangszerhez, aki rajzban, új felszereléshez, aki táncban, az fellépőruhához jusson, és az utazási, részvételi költségekre is jusson pénz.
Tévhit, hogy csak a minden tantárgyból kitűnő diákok lehetnek tehetségesek. Előfordul, hogy egy-egy tárgyból valaki csak közepes, de a maga területén kimagaslóan jól teljesít!
A boldogságórák jótékony hatása
Amikor a gyermek már egy gyönyörű rajzban is ki tudja fejezni az érzéseit, amikor nyíltan beszélni is tud róla közösség előtt, akkor már minden rendben van! Második tanéve tartunk Boldogság órákat. Ahogy a gyerekek szeretik, úgy a pedagógusok is örömmel készülnek rá, és tartják meg ezeket az órákat!
Ennyi idő után is nyilvánvaló számunkra, hogy a Boldogság program által a gyerekek önbizalma nőtt, magabiztosabbak!
A tanulmányi eredmény is javult iskolai szinten, sem év végén, sem félévkor nem volt elégtelen osztályzat.
A havi témák feladatai, Bagdi Bella zenéjének hallgatása, mind mind csapatépítő jelleggel bír! Az osztályközösség közösségi értéke 100 %- ban fejlődött. A játékos feladatokat, melyet a továbbképzésen, vagy találkozón sajátíthattunk el, nagyon szeretik a gyerekek, és ezeket már szinte minden óra bevezető részébe beépítjük!
Egyre inkább tudjuk, hogy nekünk nem szakmánk, hanem hivatásunk van!