Taní - tani

MÁS módon színházban lenni – a boldogságórás csoportok élménynapja

2023.06.20 09.43 Írta: PPNP
boldogságóra
boldogságóra program
érzelmi intelligencia
érzelmi jóllét
érzelmi nevelés
pozitív gondolatok
pozitív gondolkodás
pozitív nevelés
pozitív pedagógia

Jozifek Zsófia, a Boldogságóra Program koordinátora keresett meg minket a tanévhez közeledve, hogy a Jobb Veled a Világ Alapítvány szeretne megjutalmazni minket az egész éves kreatív és kitartó munkánkért egy élménynappal. Az ajándéknap keretén belül a MáSzínház Különös című színházi nevelési előadására hívtak meg bennünket. Mi ezt a lehetőséget hálával fogadtuk, hatalmas megtiszteltetés volt a számunkra ez a kiemelt figyelem!

Pár szóban a MáSzínházról csak annyit szólnék, hogy aki még nem hallott rólunk, szívből ajánlom, hogy az előadásaikat meglátogassa! Számomra fantasztikus érzés volt „MÁS” módon színházban lenni. A darab a részesévé és megálmodójává válni, együtt gondolkozni, figyelni magunk és mások érzéseire. Empatikussá válni.

Az alábbiakban szeretném bemutatni, mit jelentett a diákjaink számára ez az élménynap, a MáSzínház 'különös' előadása a gyermekek és a szülők nyilatkozatai alapján.

„Levi a mai napot nagyon pozitívan élte meg. A buszról leszállva egész úton hazafelé az élményeit mondta. Tetszett az előadás több okból kifolyólag. Az első, hogy vicces volt és megnézhettek mindent és úgy érezte, be voltak vonva az előadásba.

A másik egy személyes vonatkozás, mivel a bátyja pont könyvelő, és neki is áradozott, hogy most már tudja, mit is csinál egész nap. Összeségében neki nagyon tetszett és köszönjük a lehetőséget, hogy részt vehettek a gyerekeink egy ilyen előadáson.”

1687251521072

A másodikos csoportom így nyilatkozott:

„ Az előadás nagyon vicces volt, és még kedvesek is voltak, vidám voltam!”

„Az elején és a végén sokat nevettem, így vidámabb lettem.”

„Nekem, az tetszett, amikor beszélt a papírdaráló, vidámmá tett.

„Engem a második nap ragadott magával, amikor dobálóztak a papírral, öröm járta át a szívemet.”

„ Nekem az tetszett, hogy voltak bábjaik a szereplőknek, mert nagyon viccesek voltak.”

A negyedikes csoportom, inkább a tanulságot vonta le a színházi darabból.

Én azt tanultam meg, hogy senki sem tökéletes. Viszont elszomorított, hogy mások csúfolják őket.”

„ Engem az fogott meg a darabban, hogy István első napi szomorúsága másnapra, már tova szállt, és ez számomra hatalmas örömöt adott.”

Én azt tanultam meg, hogy mindenkit úgy kell elfogadni, ahogy van.

Mindenki hozott magával egy üzenetet, de állíthatom, csodás volt a villamoshoz sétálni, látva az örömüket és, hogy a történet egyes darabjain gondolkoznak. A gyerekeket magukkal ragadta a humor és a közös gondolkozás lehetősége, hogy helyzetekben az érzéseinkkel, mit tegyünk. A jókedvünket adjuk át, a szomorúakat értsük meg és segítsük át a másikat ezen az időszakon.

Köszönjük a gyerekek és a magunk nevében az örök emléket hagyó élménynapot!

Írta a Nőtincsi Általános Iskola 2. és 4. osztályos boldogságórás tanulók illetve Bencs Virág boldogságórás pedagógusa és Mácza Adrienn pedagógus.

Nőtincs, 2023.06.05.

Szülőként, vagy pedagógusként
szeretnél tenni a  gyerekek mentális
egészségének
megőrzéséért?

Mask Group 4@2x

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kérd ingyenes kiadványunkat / minikurzusunkat!

Group 534@2x