Taní - tani

Online Boldogságóra képzés a képző szemén keresztül

2021.05.19 09.51 Írta: PPNP
boldogságóra
képzés
online képzés
pozitív nevelés
pozitív pedagógia
pozitív pszichológia

Veres-Lukács Lillával, a Boldogságóra program egyik képzőjével beszélgettünk arról, hogyan élte meg, hogy a személyes képzések áttevődtek az online térbe és milyen tapasztalatokkal gazdagodott az elmúlt időszakban ezen a területen.

 Képzőként mi volt az első gondolatod, amikor kiderült, hogy a személyes jelenlét helyett online kell átadni a Boldogságóra Képzés tudásanyagát?

Engem talán azért nem ért sokkszerűen, mert korábban már tartottam pedagógusoknak játékos online foglalkozásokat és tudtam, hogy meg lehet csinálni, sőt, hogy hatékonnyá és élvezetessé is lehet tenni. Nagyon szeretem a személyes képzéseket, de ijedtség helyett inkább izgalmasnak tartottam, hogy vajon milyen kihívásokat rejt majd magában az online képzés, hogyan lehet az emberek figyelmét megragadni így, a kis monitor-ablakokon keresztül is. Ma már nyugodtan elmondhatjuk, hogy online képzésen is sikerül átadni a boldogságórák szellemiségét. A pedagógusok gyakran félelemmel, és már néhány rossz online képzéstapasztalattal érkeznek, és jó látni, ahogyan a képzés során egyre oldódnak és egyre nyitottabbá válnak. Nagyon sok visszajelzést kapok arról, hogy a résztvevők nem is számítottak arra, hogy ilyen személyessé lehet tenni ezeket a foglalkozásokat az online térben is.

boldog_osztály

Ráadásul ez a változás és a hozzá való alkalmazkodás új lehetőséget is teremtett sok pedagógus számára, akik csak azért tudtak részt venni a képzésen, mert nem kellett utazniuk, szállást foglalniuk. Az online képzésnek ez is az egyik előnye.

Hány ember vesz részt egy képzésen egyszerre?

12-14 fővel indulunk általában. Az az érdekes, hogy azáltal, hogy mindenkinek be van kapcsolva a kamerája nagyon könnyen befoghatóak a rezgéseik, rezdüléseik. Az online képzéseknél leginkább a mimikára tudok építeni. Látható az arcukon, hogy mikor, miről, mit gondolnak. Ezekre szeretek is reagálni. Szeretem látni, amikor megérinti őket egy gyakorlat, de azt is, ha nem tetszik nekik valami. És mivel ezeket a rezdüléseket azonnal látom a kamerában, így azonnal tudok is rá reagálni, meg tudjuk beszélni. Persze a személyes jelenlét esetében nagyon sok más gesztus, mozdulat látható, de az online térben is megoldhatóak így a visszajelzések.

Hogy néz ki egy képzés? Hány napos? Hogyan zajlik az online térben?

Ez egy 3 napos képzés, amelyben az első naphoz kapcsolódó anyagokat e-mailben kapják meg a pedagógusok. Videók, hangos diavetítés és egyéb fontos írott dokumentumok, instrukciók és pontos útmutató segíti őket abban, hogyan érdemes végig haladni ezen a napon, és az első 10 óra anyagát hogyan tudják a leghatékonyabban feldolgozni önmaguk számára. Itt pozitív pszichológia, önismeret és módszertan a fő témák.

A következő kétszer 10 óra egy két napos online képzésből és egy hozzá kapcsolódó gyakorlati feladat elvégzéséből áll.

Az alkalmak között egy-egy hét telik el, ami azért van így, hogy a képzési napok között legyen lehetőségük a gyakorlatban is kipróbálni a játékokat, módszereket, és a következő foglalkozáson meg tudjuk beszélni a tapasztalatokat.

A két online nap keretében a boldogságóra témaköreit vesszük végig.

boldog_osztály2

Hogyan zajlik a két online nap?

Van egy szakmai csapat által összeállított prezentációs rész, amely során megismertetjük a résztvevőkkel a pozitív pszichológiai hátteret, a legújabb kutatási eredményeket. Minden témához kapcsolódóan hozok kisfilmeket, előadásvideókat, érdekességeket, amelyek segítségével a képzésen résztvevők nagyobb képet kaphatnak a témáról. Ezen kívül egyrészt felkínálok nekik olyan lehetőségeket, ötleteket, amiket ők majd a személyes térben tudnak megvalósítani a gyerekekkel, másrészről pedig hozok olyan gyakorlatokat, játékokat, amelyek az online térben is élvezhetőek, és elvégzésük során ők maguk is megtapasztalhatják a témák boldogságfokozó hatását. Vannak olyan játékok, amelyeken mindannyian részt veszünk, de – ahogyan a személyes képzés során, itt is – vannak páros és kiscsoportos feladatok, amelyekhez csoportszobákat hozunk létre a Zoomban.

A képzés végén hogyan adnak számot a résztvevők a tudásukról?

Az akkreditáció feltétele, hogy a képzés végén záródolgozatot adjanak le, óravázlatokkal és önreflexióval. Azt szoktuk javasolni, hogy a képzés után tartsanak meg egy boldogságórát az egyik óravázlat alapján, és a reflexiót csak azután írják meg, mert így valódi saját tapasztalatokat szerezhetnek, ami általában óriási élményt jelent számukra is. Az elmúlt időszakban sajnos erre nem mindig volt mindenkinek lehetősége, de több olyan tapasztalat is van, hogy online tartották meg a foglalkozásokat. Ami nagyon jó hír, hogy a hagyományos órák megtartása mellett az érzelmi intelligencia fejlesztés is megvalósulhat online keretek között is, így számunkra is azonnal látható az online képzés hatása az online térben is.

A képzésre itt lehet jelentkezni!

 

Szülőként, vagy pedagógusként
szeretnél tenni a  gyerekek mentális
egészségének
megőrzéséért?

Mask Group 4@2x

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kérd ingyenes kiadványunkat / minikurzusunkat!

Group 534@2x