Hamarosan zárul a következő tanévi Boldog Óvoda is Boldog Iskola pályázat, amelyet minden évben, hagyományosan a Boldogság Világnapján hirdet meg a Jobb Veled a Világ alapítvány.
A program során a pozitív pszichológia kutatásainak eredményeire építve és annak módszereit alkalmazva az óvodás, alsós, felsős és középiskolás gyerekek csoportosan és egyénileg ismerik meg a boldogság fő összetevőit. Mindeközben olyan gyakorlatok elvégzésére inspirálják őket, amelyek – a boldogságkutatók tapasztalatai alapján – hozzájárulnak a gyerekek boldogságszintjének növekedéséhez.
A pályázat eredménye olyan optimista, magabiztos és kitartó óvodások és iskolások, akik megoldandó feladatként kezelik a mindennapi kihívásokat, észreveszik az élet szépségeit, az örömteli pillanatokat, és boldog, határozott, pozitív énképpel rendelkező iskolássá, majd felnőtté válnak.
Amit minden, újonnan csatlakozó intézmény ajándékba kap az alapítványtól:
- Szakmai felkészítő csomag
Programok, lehetőségek a 2021/22-es tanév során:
- A „Fogadj örökbe egy Boldog Óvodát vagy Iskolát” programban való részvétel lehetősége az intézmények számára.
- Kiegészítő szakmai anyagok a Boldogságóra program módszertanához, amelyeket bármely más tantárgy tanítása során fel lehet használni.
- Jobb Veled a Világ Tábor a tanév során legaktívabb, legkreatívabb és legügyesebb csoportjai számára.
- Egyéb izgalmas pályázati lehetőségek a gyerekek számára (rajzpályázat, dalíró pályázat, stb.).
- Közös, jótékonysági kampány szervezése.
- „A hónap pedagógusa” és „A hónap csoportja” elismerés elnyerésének lehetősége minden hónapban azok számára, akik beszámolót töltenek fel a boldogságórás élményeikről.
Nézzünk néhány visszajelzést a Boldog Óvoda és Boldog Iskola hálózathoz csatlakozottak közül!
A tanév végén az igazgatónő bejött egy boldogságórára és azt tapasztalta, milyen látványos változás történt az osztályban.
Tabajdi Éva (a debreceni Árpád Vezér Ált. Iskola iskolapszichológusa)
Eredményeink például: a tanulmányi eredmény növekedett, a bukások száma csökkent 15 főről 2-re a boldogságóráknak köszönhetően.
Strasszerné Farkas Márta, (a Székesfehérvári Kossuth Lajos Ált. Iskola intézményvezetője)
De talán mind közül a legértékesebbek a gyerekek visszajelzései:
Azt szeretem a boldogságórában, hogy olyan sok mindent megtanulhatok a szeretetről. Szeretem, hogy megnyílunk mindannyian egymás felé, utána sokkal könnyebb minden, reményt ad nehézségen és minden szomorúságom után is. Olykor minden nehéz és alig várom, hogy boldogságórán megkönnyebbüljek.
Szabó Sára, tanuló
A boldogságóra azért jó, mert megtanulunk egymáshoz szeretettel és tisztelettel fordulni. A segítséget, a megbocsátást egymásban erősítjük, és ez az egyik kedvencem.
Horváth Beáta, tanuló
Az tetszik a boldogságórákban, hogy megmondhatom a rossz érzéseimet. Azért jó, mert az osztályban nem lesz annyi veszekedés, bántás, és én is fejlődök.
Nagy Péter, tanuló