Taní - tani

„A segítés az életem része lett”

2022.03.31 14.23 Írta: PPNP
boldogságóra
boldogságóra képzés
boldogságóra program
pozitív nevelés
pozitív pedagógia

Gyetvai Györgyi egészségügyi és mentálhigiénés szakemberrel beszélgettünk a boldogságórákkal kapcsolatos tapasztalatairól, arról, hogy mit adott neki a program és mit ad ő át trénerként az érdeklődőknek.

Mesélj kicsit magadról! Mióta vagy a pályán és milyen személyes indíttatásból választottad?

Egészségügyi és mentálhigiénés szakember vagyok. Segítő szakembernek vallom magam, aki az emberek (főleg a segítő szakmákban lévő szakemberek) testi és lelki jóllétével foglalkozik, lassan 20 éve. Még kamasz koromban terelődtem a segítő hivatás felé. Elsős gimnazistaként az országos elsősegélynyújtó versenyen országos helyezést értünk el a társaimmal, és ettől kezdve a segítés az életem része lett. A gimnáziumban az ünnepségek alatt mi láttuk el a társainkat a rosszullétek során, a Magyar Vöröskereszt szervezésében pedig „parti mentőként” dolgoztam nyaranta a bajai strandon. 18 évesen mentőorvos szerettem volna lenni, ezért mentem az orvosi egyetemre, majd harmadéves koromban a nagymamám hirtelen halála kapcsán rájöttem, hogy az emberi élet sokkal több a testnél, a test gyógyításánál, és mennyire meghatározó az egészség fenntartásához a lelki jóllét. Ekkor ismertem fel a saját életemben, hogy csak akkor fogok tudni segíteni másoknak, ha az én lelkem rendben van. Csak akkor tudok segíteni másoknak, ha van miből adnom.

Mikor találkoztál először a pozitív pedagógiával, a boldogságórákkal? Milyen tapasztalataid lettek ezen a területen? Milyen benyomásaid voltak a programról? Hogyan, miért lettél tréner?

A boldogságórákkal 2015-ben találkoztam. Először saját magam vettem részt rajta. Kezdetben magamon tapasztaltam meg a tréning pozitív hatásait, majd 2017-től kezdve dolgozom trénerként a Boldogságóra csapatával.

A program mellé tudtam állni teljesen, hiszen magamon pozitívan tapasztaltam meg a tréning hatásait. Korábbi szálak is fűznek a programhoz, hiszen Bagdi Bellát már az egyetemi éveim alatt megismertem az Álomszínházból. Rajta is láttam azt a csodálatos fejlődést, amin ő is végig ment, míg ez a program megszületett.

Mesélj nekünk arról, hogy mit csinál egy tréner ebben a programban és milyen tapasztalataid vannak azokról, akik a tréningekre jelentkeznek?

A Boldogságóra program egy akkreditált pedagógus program, mely a pozitív pszichológia kutatási eredményeire épített élménypedagógiai módszertan. Meghatározott, jól felépített elméleti tematikája van, rengeteg gyakorlási lehetőséggel. A 3 nap alatt a tudományos alapokat és 10 témát járunk körül, amely segít a hétköznapi problémákkal való megküzdésben, önismereti fejlesztéssel és boldogságérzetet fokozó technikák alkalmazásával a személyes, lelki egészségünket is tápláló kompetenciáinkat fejleszti. A boldogságórák célja nem az, hogy problémamentes életmodellt állítson elénk, hanem hogy vezérfonalat adjon, hogy könnyebben nézzünk szembe a kihívásokkal, képesek legyünk megbirkózni a problémákkal.

Boldogságóra kiképző trénerként ebben a programban azt hangsúlyozom, hogy először nekünk kell jól lennünk, hogy tovább tudjuk adni a tudást majd a tanítványainknak.

A gyerekek ugyanis nem azt fogják főleg megjegyezni, amit mondunk, hanem ahogyan viselkedünk. A metakommunikációnk sokkal meghatározóbb, mint a szavaink. Ha mi jól vagyunk önmagunkkal, akkor ezt a gyerekek megérzik. A segítő szakemberek a saját személyiségükkel dolgoznak, és nekünk ezt kell karban tartanunk. Igyekszem a képzésen a pedagógusoknak „hal helyett hálót adni”, hogy saját magukon megtapasztalhassák a programot, és így később hitelesek lehessenek.

Azt vallom, hogy amit mi magunk is megélünk, azt könnyebben alkalmazzuk a saját életünkben is. A képzésre általában motivált pedagógusok jelentkeznek, akikben már jelen van ez az attitűd, így a képzésen megtapasztalt élményeiket, beleépítve majd saját tudásukat, tovább tudják vinni a tanítványaik felé a programot.

Kiknek ajánlanád a programot és különösen kiknek azt, hogy képezzék tovább magukat?

A program kifejezetten óvoda pedagógusok, és pedagógusok részére lett akkreditálva, de mindenkinek tudom ajánlani, aki nyitott és érdeklődik a pozitív pszichológia iránt. A pandémia egyik előnye, hogy a jelenléti képzés mellett a képzés online formában is kivitelezhető lett, így sokkal több ember számára lett elérhető. A világ több tájáról is jelentkeznek magyar származású pedagógusok, ahol nagyon-nagy élmény megélni, hogy az online térben találkozhatnak olyan emberek, akik a valóságban most nem tudnának ideutazni hozzánk Budapestre. A tapasztalataim alapján mindkét képzési formát jó szívvel tudom ajánlani.

Szülőként, vagy pedagógusként
szeretnél tenni a  gyerekek mentális
egészségének
megőrzéséért?

Mask Group 4@2x

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kérd ingyenes kiadványunkat / minikurzusunkat!

Group 534@2x