Taní - tani

Neveljük boldogságra is a gyerekeket!

2021.05.27 08.00 Írta: PPNP
boldog iskola
boldog óvoda
boldogságóra
boldogságóra program
pozitív nevelés
pozitív pedagógia

Hamarosan zárul a következő tanévi Boldog Óvoda is Boldog Iskola pályázat, amelyet minden évben, hagyományosan a Boldogság Világnapján hirdet meg a Jobb Veled a Világ alapítvány.

A program során a pozitív pszichológia kutatásainak eredményeire építve és annak módszereit alkalmazva az óvodás, alsós, felsős és középiskolás gyerekek csoportosan és egyénileg ismerik meg a boldogság fő összetevőit. Mindeközben olyan gyakorlatok elvégzésére inspirálják őket, amelyek – a boldogságkutatók tapasztalatai alapján – hozzájárulnak a gyerekek boldogságszintjének növekedéséhez.

A pályázat eredménye olyan optimista, magabiztos és kitartó óvodások és iskolások, akik megoldandó feladatként kezelik a mindennapi kihívásokat, észreveszik az élet szépségeit, az örömteli pillanatokat, és boldog, határozott, pozitív énképpel rendelkező iskolássá, majd felnőtté válnak.

boldog_osztály

Amit minden, újonnan csatlakozó intézmény ajándékba kap az alapítványtól:

  • Szakmai felkészítő csomag

Programok, lehetőségek a 2021/22-es tanév során:

  • A „Fogadj örökbe egy Boldog Óvodát vagy Iskolát” programban való részvétel lehetősége az intézmények számára.
  • Kiegészítő szakmai anyagok a Boldogságóra program módszertanához, amelyeket bármely más tantárgy tanítása során fel lehet használni.
  • Jobb Veled a Világ Tábor a tanév során legaktívabb, legkreatívabb és legügyesebb csoportjai számára.
  • Egyéb izgalmas pályázati lehetőségek a gyerekek számára (rajzpályázat, dalíró pályázat, stb.).
  • Közös, jótékonysági kampány szervezése.
  • „A hónap pedagógusa” és „A hónap csoportja” elismerés elnyerésének lehetősége minden hónapban azok számára, akik beszámolót töltenek fel a boldogságórás élményeikről.

Nézzünk néhány visszajelzést a Boldog Óvoda és Boldog Iskola hálózathoz csatlakozottak közül!

A tanév végén az igazgatónő bejött egy boldogságórára és azt tapasztalta, milyen látványos változás történt az osztályban.

Tabajdi Éva (a debreceni Árpád Vezér Ált. Iskola iskolapszichológusa)

Eredményeink például: a tanulmányi eredmény növekedett, a bukások száma csökkent 15 főről 2-re a boldogságóráknak köszönhetően.

Strasszerné Farkas Márta, (a Székesfehérvári Kossuth Lajos Ált. Iskola intézményvezetője)

De talán mind közül a legértékesebbek a gyerekek visszajelzései:

Azt szeretem a boldogságórában, hogy olyan sok mindent megtanulhatok a szeretetről. Szeretem, hogy megnyílunk mindannyian egymás felé, utána sokkal könnyebb minden, reményt ad nehézségen és minden szomorúságom után is. Olykor minden nehéz és alig várom, hogy boldogságórán megkönnyebbüljek.

Szabó Sára, tanuló

A boldogságóra azért jó, mert megtanulunk egymáshoz szeretettel és tisztelettel fordulni. A segítséget, a megbocsátást egymásban erősítjük, és ez az egyik kedvencem.

Horváth Beáta, tanuló

Az tetszik a boldogságórákban, hogy megmondhatom a rossz érzéseimet. Azért jó, mert az osztályban nem lesz annyi veszekedés, bántás, és én is fejlődök.

Nagy Péter, tanuló

Szülőként, vagy pedagógusként
szeretnél tenni a  gyerekek mentális
egészségének
megőrzéséért?

Mask Group 4@2x

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kérd ingyenes kiadványunkat / minikurzusunkat!

Group 534@2x