Christopher Emdin tudományos szószóló, aki hip-hop segítségével készíti fel a tanárokat erre a pályára. Chris Emdin úgy véli, hogy a legjobb tanárok a legvalószínűtlenebb helyeken találhatók - és hogy a hagyományos oktatáselmélet kudarcot vall tanulóinkon. Ezért alapította a Science Genius BATTLES-t, amely a hip-hopban alkalmazott önkifejezési és elköteleződési technikákat beviszi az osztályterembe. Emdin a The Huffington Post munkatársa és a Columbia Egyetem Tanári Főiskolájának docense.
Hogyan tudjuk szétszórni a varázslatot?
- Adva van egy tanár szakos hallgató, egy tanárképző főiskolán, aki épp egy professzort néz, aki végeláthatatlanul gagyog...unalmasan.
- Adva van egy pályakezdő tanár az otthonában, aki épp óraterveket böngészik, próbálja megérteni az órák menetét, hogyan kell rendszerezni, a diákokat osztályozni, miközben azt mondogatja magának „ne mosolyogj novemberig!” mivel ezt tanították neki…
- És van egy diák, aki éppen azon fáradozik, hogy hogyan győzze meg a szüleit arról, hogy ne kelljen másnap iskolába mennie.
Másrészről, vannak csodálatos oktatók, akik megosztják az információkat oly módon, hogy a diákok csak ülnek és tátott szájjal hallgatják az előadást, és szívják magukba a tudást.
Összegezve – bemutatta azokat akik borzalmas képzéseken vesznek részt és bemutatta azokat is akik csodálatos tanítók.
Mark Twain szavait idézi:
A megfelelő előkészítés vagy tanítás olyan erős, hogy a rossz erkölcsöt jóra tudja fordítani, a rossz szokásokat erősségeitől formálható, megváltoztathatja az embereket és átalakíthatja őket angyalokká.
A tanárképzés csak elméletet ad, amelynek semmi köze sincs az alapkészségekhez, ahhoz a varázslathoz, ami a hallgató bevonásához szükséges. Tehát ha az elméletre koncentrálunk rendben van, ha a tartalomra koncentrálunk ez is rendben van de a tartalom és az elméletek a tanítás és a tanulás varázslatának hiányával semmit nem jelentenek, mondja Chris.
A varázslat pedig megtanítható.
Hogyan? Erről szól az előadás.