Fejlesztő játékok

Ötletek a Pozitív gyerek vagyok kártya használatához pedagógusoknak az online térben

2021.01.22 05.35 Írta: PPNP
fejlesztő játékok
pozitív gondolkodás
pozitív gyerek
pozitív nevelés
pozitív pedagógia

2020 sokféle kihívást tartogatott számunkra. Az egyik ilyen kihívás volt, megtanulni egyre otthonosabban mozogni az online térben. A pedagógusok megtanultak online órát tartani, a távolból kreatív megoldásokkal fenntartani a diákok figyelmét. A diákok megtanulták az online eszközöket a tanulásukhoz, fejlődésükhöz is egyre aktívabban használni. Talán az egyik leghasznosabb tudást szereztük meg ezen a területen, hiszen az online eszközök már régóta mindannyiunk számára elérhetőek egyre szélesebb körben, de fejlesztő, építő céllal nem mindenki használta ezt a felületet.

Egy korábbi cikkünkben már bemutattuk a Pozitív gyerek vagyok kártyát. Itt elolvashatjátok!

Ebben a cikkünkben pedig a kártya online tanórai felhasználásához adunk ötleteket.

Csoportbontás

Sok olyan feladat van, ahol jól jön, ha párban vagy kisebb csoportokban dolgoznak a gyerekek. Ehhez is használhatod a kártyákat:

  1. Válassz ki annyi lapot, ahányan a csoportodban vannak.
  2. Figyelj arra, hogy a sarkokban levő szimbólumok párban legyenek.
  3. Minden tanulónak küldd el egy lap képét!
  4. Kapjanak pár napot, vagy akár csak pár órát arra, hogy megtalálják a párjukat.
  5. Ha több fős csoportokat szeretnél, mondhatod, hogy a virág és a pillangó vagy a nap és a strandlabda is összetartozik.

A csoportoknak ezután plusz feladatot adhatsz a saját tantárgyadhoz kapcsolódva, illetve a kártyákkal is tovább játszhattok az érzelmi intelligencia növelése céljából.

poz_gyer2

Boldogságfokozó stratégia kialakítása

Nézzünk pár gyakorlatot a kártyákkal, amelyek segítenek a boldogságfokozó stratégiák kialakításában:

Megerősítő történetek

  1. A következő online találkozásig találjanak egy olyan konkrét történetet az életükből, amikor a kártyán lévő pozitív megerősítés igaz volt rájuk.
  2. Idézzék fel ezt a történetet minél részletesebben, minél több érzékszervüket bevonva, milyen érzést őriznek ezzel kapcsolatban? A testük mely részében érezték ezt az érzést? Mit láttak, milyen hangokat őriznek? Esetleg valamilyen illat kapcsolódik-e hozzá? Ki volt velük ekkor?
  3. Ezeket a történeteket elküldhetik neked, illetve megbeszélhetik egymással. Létszámtól és kortól függően találd ki a kereteket.
  4. Ha pl. zoom-ot használtok (de biztosan más rendszerekben is), lehetőség van szobák kialakítására, ahol akár 4 fős kiscsoportokban oszthatják meg egymással a történeteiket minél több részletre kiterjedően.
poz_gyer3

Erőt adó üzenet

  1. Elküldheted nekik az összes kártya fotóját, hogy válasszanak róla egy olyan üzenetet, ami nekik a legtöbb erőt adja jelen pillanatban!
  2. Ezt az üzenetet keressék a nap eseményei során, és jegyezzék meg maguknak, hányszor érezték igaznak ezt a nap folyamán.
  3. Írjanak maguknak róla naplót, feljegyzéseket, és küldjék el neked, meséljék el egymásnak, írjanak belőle egy rövid fogalmazást, novellát.

Egy üzenet – sok történet

  1. Választhatsz te egy lapot, amin olyan üzenet van, amiről szívesen hallanál mindenkitől egy rövid történetet! Pl. Jó élni!
  2. Készítsenek személyes interjút a szüleikkel, ők mikor érezték ezt a magukban? Meséljenek róla nekik minél részletesebben!
  3. Készíthetnek fiktív interjút is egy olvasmány szereplőjével is.
  4. Készíthetnek interjút saját magukkal vagy páros munkában egymással is.

Tantárgyspecifikus ötletek online magyar és matematika órákra

Adunk nektek néhány ötletet a Pozitív gyerek vagyok kártya online magyar és matematika órákon való felhasználására. A tantárgyspecifikus felhasználás mellett minden esetben érdemes pár szót beszélgetni magáról a megerősítő üzenetről is.

Online magyar órára

Írjunk erőt adó fogalmazást!

Küldj egy kártyalapot mindenkinek, hogy írjanak egy rövid fogalmazást ezzel a címmel!

Mondatelemzés

Küldj néhány kártyát, amin elemezhetik a mondatot, meghatározhatják a benne szereplő szófajokat.

Újrarendezve

Elküldheted összekeverve csak a kártyák üzeneteinek szavait, amiből nekik kell összerakni a megerősítő üzeneteket!

poz_gyer4

Online matematika órára logikai gondolkodás fejlesztésére (is)

Logikai kapcsolat

  1. Válassz ki valamilyen logika szerint x számú kártyát! Pl. 2, 3, 4, 5 szóból álló üzenetek.
  2. Küldd el nekik a kártyákat fotón, és kérd, hogy keressenek matematikai kapcsolatot a kártyák között. Ne lepődj meg, ha más kapcsolódást is találnak, mint amire te gondoltál!

Szószámoló

  1. Melyik az a két kártya, amelyeknek a szavainak számát összeadva a leghosszabb szószámot tudod elérni?
  2. Melyik az a két kártya, amelyeknek a szavainak számát összeadva a legrövidebb szószámot tudod elérni?
  3. Melyik 3 kártyán szerepel összesen éppen 11 szó? Vagy 12 szó…? stb.
poz_gyer5

Szimbólumszámoló

  1. Hányféle sorozat alakítható ki a következő kártyák szimbólumaiból (amiket elküldesz nekik), ha a rajtuk lévő szimbólumok csak egyszer szerepelhetnek?

Számkereső

  1. Küldd el nekik azokat a lapokat, amelyeken valamilyen szám szerepel!
  2. Adják össze az összes számot! Mennyi lett a végeredmény?
  3. Írjanak a meglévő számokkal matematikai műveleteket!

Ha tetszenek az ötletek, és megvalósítjátok valamelyiket, osszátok meg velünk is a tapasztalataitokat, és ha kedvet éreztek, újabbakat is kitalálhattok, amelyeket szintén szeretettel várunk az info@pozitivpedagogia.hu e-mail-címen.

Szülőként, vagy pedagógusként
szeretnél tenni a  gyerekek mentális
egészségének
megőrzéséért?

Mask Group 4@2x

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kérd ingyenes kiadványunkat / minikurzusunkat!

Group 534@2x