Segítség! Mérgező barát van a gyerekem mellett!

Elég sok szülő találkozik azzal a jelenséggel gyermeke fejlődésének egy-egy szakaszában, hogy olyan – akár óvodás, akár iskolai környezetben – barát kerül a gyermeke mellé, aki rossz irányba befolyásolja. A helyzetet egyáltalán nem könnyű megoldani, bár az, hogy mennyire okoz gondot az mindenképpen függ az életkortól és a szülő-gyermek kapcsolattól.

Mi történik az agyunkkal, amikor figyelünk?

Mehdi Ordikhani-Seyedlar
számítógépes idegtudós, kognitív agy–számítógép csatolókon dolgozik, vagyis az agy és a számítógép összekapcsolásán. Imádja az agyi hullámmintákat.
Mehdi Ordikhani-Seyedlar több projektet is vezet. Legfőbb területe a nagyméretű adatok elemzése, amely kiterjed a külső eszközök automatizált adat- és képfeldolgozáshoz való valós idejű vezérlésének bioszignáljaira az autóipari alkalmazások számára.
A TED előadásában azt mutatja be, hogyan segíthet az emberi agy gépekkel való összekapcsolása a figyelemhiányos embereknek a fókuszálási nehézségek leküzdésében.

A sport öröm, a mozgás egészség

„Egészen biztos vagyok abban, hogy semmilyen más szakmában ezt a kiteljesedést, ezt a boldogságot, önmagam megvalósításának ezt a lehetőségét nem találtam volna meg.” Szeretettel ajánljuk Galambosiné Honfi Anita írását.

Szülőként, vagy pedagógusként
szeretnél tenni a  gyerekek mentális
egészségének
megőrzéséért?

Mask Group 4@2x

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kérd ingyenes kiadványunkat / minikurzusunkat!

Group 534@2x

Gratulálunk az apró örömök hónap boldogságórás pedagógusainak!

A Boldogságóra program csapata – a beküldött munkák alapján – márciusban is megválasztotta a hónap pedagógusait.

Tanítsuk meg a tanárokat arra, hogyan teremtsék meg a varázslatot!

Christopher Emdin tudományos szószóló, aki hip-hop segítségével készíti fel a tanárokat erre a pályára. Chris Emdin úgy véli, hogy a legjobb tanárok a legvalószínűtlenebb helyeken találhatók – és hogy a hagyományos oktatáselmélet kudarcot vall tanulóinkon. Ezért alapította a Science Genius BATTLES-t, amely a hip-hopban alkalmazott önkifejezési és elköteleződési technikákat beviszi az osztályterembe. Emdin a The Huffington Post munkatársa és a Columbia Egyetem Tanári Főiskolájának docense.
Előadásnak kulcsa: Hogyan tudjuk szétszórni a varázslatot? Ugyanis a varázslat tanítható.

A megbocsátás, mint gyógyító erő

Doltea Enikő pszichológus, pszichopedagógus, Boldogságórás pedagógus megbocsátással kapcsolatos írását ajánljuk figyelmetekbe.

Szeret. Nem szeret. Szeret

A társas kapcsolatok fontosságáról, és arról hogy az érzelmi intelligencia fejlesztése milyen fontos a gyerekek esetében, nem lehet eleget beszélni. A gyerekkori barátságok nagyon fontosak a gyermek egészséges mentális fejlődéséhez. Ahogyan a felnőttek esetében is nagyon lényeges, hogy milyen mély, értékes emberi kapcsolatokkal veszi körülmagát, a gyerek közérzetére, mentális jóllétére is nagy hatással van, hogy vannak-e társas kapcsolatai. Ezek a kapcsolatok igazi örömforrások, csökkentik a stresszt és pozitív hatással vannak a felnőtt és a gyermek boldogságérzetére, ami jelentősen kihat a fejlődésére.

Nick Fuhrman: Egy dolog, amit minden nagy tanár tesz

A következő TED előadás, amit ajánlunk Nektek „Ranger Nick” előadása.

Érezz jól és érezd jól magad!

Ma már egyre többet beszélünk arról, hogy a gyermekek tudásmennyiségének növelése mellett milyen nagy szerepe van az érzelmi intelligenciájuk fejlesztésének is. Érzelmi intelligencia híján a gyerekek – és majd a felnőttek is – nehezebben kommunikálnak társaikkal, nem igazán tudnak eligazodni a társas kapcsolatokban, nehezebben kezelik és mutatják ki érzelmeiket.

Online oktatás 2.0

2020 márciusa után, 2021 márciusa is a digitális oktatást hozta el a diákoknak (szülőknek) és nekünk pedagógusoknak is. Roma Ádám, fizika-informatika szakos tanár osztja meg velünk gondolatait.

Apa mint „férfiminta”

Nagyon sok szó esik a gyermekekkel kapcsolatos írásokban az édesanyák szerepéről, de talán kevesebb az apákéról. Pedig az apák szerepe nagyon fontos egy gyermek pszichológiai és fizikai fejlődésének szempontjából. Erről olvashattok most.

Te hogy alszol?

A Pozitív Pedagógia és Nevelés program által a Boldogság Világnapjára szervezett konferencián hallgathattuk meg Prof. Purebl György rendkívül izgalmas előadását. A professzor a Semmelweis Egyetemen, a Magatartástudományi Intézetben dolgozik és nagyon régóta foglalkozik alvással illetve biológiai ritmusokkal. Vele beszélgettünk az alvásról, álomról és egyáltalán arról, hogy jól alszunk-e?

Reményem egy megbocsájtó világ

„Vajon hogyan választunk magunknak hivatást? Számomra a válasz egészen egyszerű. Tenni akarok valami fontosan a következő és az azt követő generációkért. Boldog és sikeres élethez szeretném segíteni tanítványaimat.” Honfi Anita írását ajánljuk figyelmetekbe.

„Anya hagyjál már!”

Összeszedtünk 5 tippet arra, hogyan lehetsz elég jó szülő egy tinédzser mellett.

Covidon innen, covidon túl – Miként válhat a járványhelyzet erőforrássá?

Fodor Gábor a ceglédi tankerületi központ igazgatója, mentálhigiénés szakember és biológia – kémia szakos tanár osztja meg velünk gondolatait a járványhelyzet kapcsán.

A legjobb befektetés

Talán a legtöbbet hangoztatott mondat az ember magányosságával kapcsolatban, hogy „Az ember társas lény.” Ennek a mondatnak a valódi, mély jelentését valószínűleg csak az utóbbi években kezdtük el felfogni, igazán megérteni.

Gyengeségünkből erősség – fókuszban a kamaszok

Honfi Anita magyar-ének szakos általános iskolai és középiskolai tanár osztja meg velünk gondolatait a kamaszokról.

KOP! KOP! Itt az EKOP!

Bagdi Bella, a Pozitív Pedagógia és Nevelés Program vezetője március 20-án, a Boldogság Világnapján jelentette be a Magyarországon egyedülálló Erősségközpontú Oktatási Programot, rövidítve az EKOP-ot.
Erről beszélgettünk.