MÁS módon színházban lenni – a boldogságórás csoportok élménynapja

Jozifek Zsófia, a Boldogságóra Program koordinátora keresett meg minket a tanévhez közeledve, hogy a Jobb Veled a Világ Alapítvány szeretne megjutalmazni minket az egész éves kreatív és kitartó munkánkért egy élménynappal. Az ajándéknap keretén belül a MáSzínház Különös című színházi nevelési előadására hívtak meg bennünket. Mi ezt a lehetőséget hálával fogadtuk, hatalmas megtiszteltetés volt a …

MÁS módon színházban lenni – a boldogságórás csoportok élménynapja Read More »

Gratulálunk május hónap boldogságórás csoportjainak!

A Boldogságóra program szakmai csapata – a beküldött munkák alapján – minden hónapban megválasztja a hónap csoportjait. Május a testmozgás hónapja volt, ebben a témakörben érkeztek a szebbnél szebb alkotások. A választás most is nehéz volt, hiszen sok értékes munka született. Az alábbi csoportok nyerték el a megtisztelő Hónap Csoportja címet. Az óvodások kategória győztesei: Kismacik Méhecske …

Gratulálunk május hónap boldogságórás csoportjainak! Read More »

Gratulálunk május hónap boldogságórás pedagógusainak!

A Boldogságóra program csapata – a beküldött munkák alapján – májusban is  megválasztotta a hónap pedagógusait. Számtalan ötletes és találó feldolgozás érkezett hozzánk, amelyek a testmozgás témakörét dolgozták fel. Ebben a hónapban a következő pedagógusokat szeretnénk név szerint kiemelni. Az óvodások kategória győztese: Tóth Júlia Katalin Az alsósok kategória győztese: Jeneyné Váradi Brigitta A felsősök kategória …

Gratulálunk május hónap boldogságórás pedagógusainak! Read More »

Szülőként, vagy pedagógusként
szeretnél tenni a  gyerekek mentális
egészségének
megőrzéséért?

Mask Group 4@2x

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kérd ingyenes kiadványunkat / minikurzusunkat!

Group 534@2x

Szavaink felszabadító ereje

Dr. Kapitány-Fövény Máté klinikai szakpszichológus, adjunktus a Boldogság Világnapi konferencián előadásában a szavak kimondott erejével foglalkozik. Az alábbiakban az előadás néhány fontosabb témáját mutatja be.

Problémás vagy problémája van?

Ha gyermekeinkről csak az átlag életvitelben gondolkodunk, a fejlődésükben, az érésükben akkor is vannak kisebb-nagyobb elakadások. Vannak azonban bizonoys élethelyzeti kihívások, ami a gyermek számára aktuálisan vagy egy kicsit tartósabban viselkedési zavarokat okozhat. Adódhatnak elhúzódó krízisek is és ezekben a helyzetekben bizony a gyermek viseledése megváltozik ami a környezete számára is zavaró lehet.

Hogyan ismerhetik fel, ha egy gyermek szorong?

A pandémiás világhelyzet idején nagy hasznunkra válhat, ha arra fókuszálunk, hogy hogyan csökkenthetjük a szorongást és hogyan növelhetjük a lelki ellenálló képességet, különösen a gyerekekre fókuszálva.
Hogyan ragadhatjuk meg a szorongás lényegét?

Beszélő fejek egyenlő digitális oktatás?

Kutatás készült a járvány miatt bevezetett magyarországi digitális oktatásról. A kutatás vezetője Németh Szilvia pedagógus, szociológus, aki 2003 óta foglalkozik oktatáskutatással. Kutatói érdeklődése elsősorban a hátrányos helyzetű és roma tanulók oktatására, és integrációs programok működésére irányult. Vezetett empirikus és kvalitatív kutatásokat, részt vett projektek értékelésében, valamint nemzetközi együttműködésekben is. Vele beszélgetünk.

Kerülj bele Te is a hálaspirálba!

A pozitív pszichológia kutatói szerint a hála az egyik leghatásosabb boldogságfokozó technika, amely képes semlegesíteni bennünk a negatív érzéseket: az irigységet, a kapzsiságot, az ellenségességet, az aggodalmaskodást, a bosszankodást, a rosszkedvet, a magányt.

A mindenki számára átélhető flow-élmény

Hogy mi az a flow-élmény és milyen eredmények állnak rendelkezésünkre vele kapcsolatban? Erről ír Dr. Magyaródi Tímea pszichológus, egyetemi adjunktus.

Belső szemüvegünk: a hála

A hála az egyik legerősebb boldogságerősítő tényező.
Örök vita – olyan mint a tyúk vagy a tojás – ,hogy vajon az hálás-e, aki boldog vagy az boldog-e aki hálás. Melyik volt előbb?
Ezek egymást erősítő jelenségek. Ezt járjuk most körül.

Engedd, de szabályozd!

Hónapról-hónapra foglalkozunk a közösségi médiával, a gyermekek internethasználati szokásaikkal. Tesszük ezt azért, mert nem lehet eleget beszélni arról, hogy milyen fontos a szülők figyelme és jelenléte ezen a területen.

Hogyan teremtsünk pozitív légkört az osztályban?

Agócs Eszter vagyok, egy felvidéki falucskában élek, Almágyban. Itt, a helyi alapiskolában (Alapiskola és Óvoda Almágy) vagyok pedagógus lassan már huszonegyedik éve. Felső tagozatos tanárként végeztem tanulmányaimat magyar nyelv és irodalom valamit angol nyelv szakon. A következő pár sorban tapasztalataimat szeretném Veletek megosztani, ami főképp az online oktatást illeti.

Lélekséta Kozma-Vízkeleti Dániellel

Kozma-Vízkeleti Dániel kiképző család-pszichoterapeuta, klinikai szakpszichológus, a Boldogságóra Szakmai Napok állandó előadója és igazi tréfamester. Vele “léleksétál” Bagdi Bella. Fogadjátok szeretettel!

Szülő vagy? Akkor jól jöhet a nyitott gondolkodás!

A nyitott gondolkodásmód egy olyan pozitív tulajdonság, amely az ötletekre, érvekre irányuló fogékonyságot jelenti. Fontos tulajdonság ahhoz, hogy kritikusan közelítsünk egy-egy jelenséghez, az életünket érintő eseményhez és képesek legyünk arra, hogy különböző szempontból nézzünk rá ugyanarra a történésre.

Szupererő színező – Lépj be a Szupererők Birodalmába!

A Szupererő színező játékosan, kreativitásukat fejlesztve vezeti be a gyermekeket a Szupererők Birodalmába. A legkisebbek a színező segítségével felfedezhetik a bennük rejlő erősségeket, melyek használatával igazi Szuperhősökké válhatnak.

Nehézségből fejlődés, veszteségből nyereség

Ingyenes, regisztrációhoz kötött online konferenciát szervez a Pozitív Pedagógia és Nevelés Program Nehézségből fejlődés, veszteségből nyereség – avagy állítsd a kihívásaid önmagad szolgálatába címmel. Tudj meg mindent az előadókról és az előadások témájáról!

Hogyan legyél jó főnöke a gyermekednek?

Cikkünk első részében azt jártuk körül, hogy miért van különösen nagy jelentősége annak, hogy nem engedjük át az irányítást a gyermekeinknek, hanem a szülői szerepet megélve és betöltve irányítóként, korlátokat adó, felelős „főnökként” neveljük fel őket. Ennek pedig leginkább a serdülőkorban látszik majd a hatása. Most arra adunk tippeket, hogy hogyan lehetsz jó edzője, jó irányítója a gyermekednek.

Gyerek főnökök. Miért nagy baj ez?

Hatalmas változás következett be a gyermeknevelés területén az elmúlt 40-50 évben. Egyre többet és többet tudunk a gyermeki lélekről és ezt a tudást használjuk fel a mindennapi gyermeknevelési gyakorlatok során is. Miért baj az, ha a gyerekek átveszik az irányítást egy családban? Ezen gondolkozunk most.