Szavaink felszabadító ereje
Dr. Kapitány-Fövény Máté klinikai szakpszichológus, adjunktus a Boldogság Világnapi konferencián előadásában a szavak kimondott erejével foglalkozik. Az alábbiakban az előadás néhány fontosabb témáját mutatja be.
Problémás vagy problémája van?
Ha gyermekeinkről csak az átlag életvitelben gondolkodunk, a fejlődésükben, az érésükben akkor is vannak kisebb-nagyobb elakadások. Vannak azonban bizonoys élethelyzeti kihívások, ami a gyermek számára aktuálisan vagy egy kicsit tartósabban viselkedési zavarokat okozhat. Adódhatnak elhúzódó krízisek is és ezekben a helyzetekben bizony a gyermek viseledése megváltozik ami a környezete számára is zavaró lehet.
Hogyan ismerhetik fel, ha egy gyermek szorong?
A pandémiás világhelyzet idején nagy hasznunkra válhat, ha arra fókuszálunk, hogy hogyan csökkenthetjük a szorongást és hogyan növelhetjük a lelki ellenálló képességet, különösen a gyerekekre fókuszálva.
Hogyan ragadhatjuk meg a szorongás lényegét?
Beszélő fejek egyenlő digitális oktatás?
Kutatás készült a járvány miatt bevezetett magyarországi digitális oktatásról. A kutatás vezetője Németh Szilvia pedagógus, szociológus, aki 2003 óta foglalkozik oktatáskutatással. Kutatói érdeklődése elsősorban a hátrányos helyzetű és roma tanulók oktatására, és integrációs programok működésére irányult. Vezetett empirikus és kvalitatív kutatásokat, részt vett projektek értékelésében, valamint nemzetközi együttműködésekben is. Vele beszélgetünk.
Kerülj bele Te is a hálaspirálba!
A pozitív pszichológia kutatói szerint a hála az egyik leghatásosabb boldogságfokozó technika, amely képes semlegesíteni bennünk a negatív érzéseket: az irigységet, a kapzsiságot, az ellenségességet, az aggodalmaskodást, a bosszankodást, a rosszkedvet, a magányt.
A mindenki számára átélhető flow-élmény
Hogy mi az a flow-élmény és milyen eredmények állnak rendelkezésünkre vele kapcsolatban? Erről ír Dr. Magyaródi Tímea pszichológus, egyetemi adjunktus.
Belső szemüvegünk: a hála
A hála az egyik legerősebb boldogságerősítő tényező.
Örök vita – olyan mint a tyúk vagy a tojás – ,hogy vajon az hálás-e, aki boldog vagy az boldog-e aki hálás. Melyik volt előbb?
Ezek egymást erősítő jelenségek. Ezt járjuk most körül.
Hogyan teremtsünk pozitív légkört az osztályban?
Agócs Eszter vagyok, egy felvidéki falucskában élek, Almágyban. Itt, a helyi alapiskolában (Alapiskola és Óvoda Almágy) vagyok pedagógus lassan már huszonegyedik éve. Felső tagozatos tanárként végeztem tanulmányaimat magyar nyelv és irodalom valamit angol nyelv szakon. A következő pár sorban tapasztalataimat szeretném Veletek megosztani, ami főképp az online oktatást illeti.
Lélekséta Kozma-Vízkeleti Dániellel
Kozma-Vízkeleti Dániel kiképző család-pszichoterapeuta, klinikai szakpszichológus, a Boldogságóra Szakmai Napok állandó előadója és igazi tréfamester. Vele “léleksétál” Bagdi Bella. Fogadjátok szeretettel!
Szülő vagy? Akkor jól jöhet a nyitott gondolkodás!
A nyitott gondolkodásmód egy olyan pozitív tulajdonság, amely az ötletekre, érvekre irányuló fogékonyságot jelenti. Fontos tulajdonság ahhoz, hogy kritikusan közelítsünk egy-egy jelenséghez, az életünket érintő eseményhez és képesek legyünk arra, hogy különböző szempontból nézzünk rá ugyanarra a történésre.
Szupererő színező – Lépj be a Szupererők Birodalmába!
A Szupererő színező játékosan, kreativitásukat fejlesztve vezeti be a gyermekeket a Szupererők Birodalmába. A legkisebbek a színező segítségével felfedezhetik a bennük rejlő erősségeket, melyek használatával igazi Szuperhősökké válhatnak.
Nehézségből fejlődés, veszteségből nyereség
Ingyenes, regisztrációhoz kötött online konferenciát szervez a Pozitív Pedagógia és Nevelés Program Nehézségből fejlődés, veszteségből nyereség – avagy állítsd a kihívásaid önmagad szolgálatába címmel. Tudj meg mindent az előadókról és az előadások témájáról!
Hogyan legyél jó főnöke a gyermekednek?
Cikkünk első részében azt jártuk körül, hogy miért van különösen nagy jelentősége annak, hogy nem engedjük át az irányítást a gyermekeinknek, hanem a szülői szerepet megélve és betöltve irányítóként, korlátokat adó, felelős „főnökként” neveljük fel őket. Ennek pedig leginkább a serdülőkorban látszik majd a hatása. Most arra adunk tippeket, hogy hogyan lehetsz jó edzője, jó irányítója a gyermekednek.
Gyerek főnökök. Miért nagy baj ez?
Hatalmas változás következett be a gyermeknevelés területén az elmúlt 40-50 évben. Egyre többet és többet tudunk a gyermeki lélekről és ezt a tudást használjuk fel a mindennapi gyermeknevelési gyakorlatok során is. Miért baj az, ha a gyerekek átveszik az irányítást egy családban? Ezen gondolkozunk most.